اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

اتحادیه اروپا بدنبال خودکفایی در 30 ماده اولیه

به گزارش صنعت کار، اتحادیه مواد خام اروپا (ERMA) ،از مشارکت بیش از 300 شرکت ، انجمن تجاری و دولت بر قطع وابستگی اروپا به واردات از چین و سایر کشورهای غنی از منابع خبر داد.

اتحادیه اروپا حدود 98درصد از عناصر نادر را از چین وارد می کند.  شیلی 78 درصد از لیتیوم مورد نیاز اروپا را تأمین می کند.  آفریقای جنوبی 71 درصد از پلاتین خود و برزیل 85 درصد از نیوبیوم قاره کهن را تامین می کند

مدیر اجرایی EIT RawMaterials ،  در بیانیه رسانه ای گفت: “مهمترین وظیفه ERMA تأمین امنیت مواد اولیه در اروپا از طریق شناسایی فرصت های سرمایه گذاری برای دسترسی پایدار و مسئولانه اجتماعی به مواد خام در اروپا از منابع اولیه و ثانویه است.”

موجودی مواد کلیدی اتحادیه اروپا در سال 2011 در پاسخ به افزایش قیمت کالاها رشد کرد و در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است.

پیش بینی می شود تقاضای اتحادیه اروپا برای عناصر نادر ، که در دستگاه های پیشرفته و کاربردهای نظامی استفاده می شود ، 10 برابر افزایش یابد.

نماینده اتحادیه اروپا در کنفرانس مجازی این هفته گفت: “برای لیتیوم مورد نیاز باتری ها و ذخیره سازی ، اطمینان داریم که می توانیم تا سال 2025 80 درصد خودکفا باشیم.”

وی خاطرنشان کرد که حدود 15 کارخانه جدید سلول باتری یا گیگافکتوری در سراسر اروپا در حال ساخت است ، از جمله در ایتالیا ، فرانسه ، آلمان ، مجارستان ، لهستان ، اسلواکی و سوئد ، که انتظار می رود سلول کافی برای تأمین انرژی را تامین کنند.

اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از استراتژی خود برای کاهش اعتماد به واردات ، در حال برنامه ریزی برای استانداردهای سبز سختگیرانه تری است که انتظار می رود در 9 دسامبر اعلام شود.

به گزارش صنعت کار، تولید عناصر نادر در حال حاضر برای کشورهای صنعتی بسیاری حائز اهمیت است اما در این میان ایران نیز در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در زمینه تولید عناصر نادر داشته است. اتفاقی که می تواند از نظر توسعه صنعتی و رشد درآمدهای بخش معدن مورد توجه قرار گیرد. در ایران ۱۷ نوع عنصر نادر خاکی از جمله سریم، لانتانیم، نئودینیم و… یافت شده است که کاربرد فراوانی در صنایع پیشرفته دارند.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا