اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

خبر خوش ذوب آهن برای سهامداران

به گزارش صنعت کار، منصور یزدی زاده با اشاره به آغاز پیش گرم کوره بلند شماره یک این شرکت گفته است این مجتمع در تلاش است تا 23 دی ماه “سالروز تاسیس ذوب‌آهن اصفهان” کوره بلند شماره یک این شرکت با حضور مسئولان کشور راه اندازی کند.

به گفته وی، با راه اندازی کوره شماره یک 800 هزار تن به تولید این شرکت افزوده می شود و ذوب‌آهن اصفهان می تواند اهداف تولیدی خود را محقق سازد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان این مطلب که این شرکت به سمت تولید محصولات صنعتی رفته است افزود: این مجتمع عظیم صنعتی به دنبال این است که در سال جاری با وجود محدودیت ها، صادرات خود را حفظ کند ، چرا که در شرایط کنونی ، کشور نیاز بسیار به ارز دارد .

به گزارش صنعت کار، در حالی ذوب آهن امروز به استقبال افزایش تولید می رود که پیش‌تر مدیرعامل آن در مجمع این شرکت از صفر شدن زیان انباشته خبر داده بود و این اتفاق می‌تواند خبر خوشی برای سهامداران «ذوب» باشد. از سویی دیگر حفظ صادرات می تواند نیاز ارزی را تامین کرده و به توسعه هر چه بیشتر بینجامد. نکته مهم در خصوص وضعیت سوددهی و فروش محصولات ذوب آهن اصفهان نیز در 8ماهه نخست امسال با رشد 67درصدی همراه شده نیز می تواند انگیزه بیشتری برای تولید به این شرکت فولاد ساز و مدیرانش بدهد.

شرکت ذوب آهن اصفهان که مادر صنعت فولاد شناخته می‌شود، سال ها با مشکلات زیادی مواجه بود، مشکلاتی که توانست قدرت این شرکت را کمرنگ کند اما امروز با برنامه ریزی دقیق و مدیریت مشکلات، سهامداران آن نگران نیستند.

هرچند ابلاغ شیوه نامه جدید بازار فولاد کمی سهامداران فولادی را نگران کرد. موضوعی که یزدی زاده نیز با اشاره به آن اظهار کرده است با عنایت به اینکه محصولات این شرکت به صورت سلف تا سه ماهه در بورس کالای ایران تا پایان بهمن ماه سال جاری عرضه شده است، کاهش قیمت پایه عرضه شمش در بورس کالای ایران از ۹۵ درصد قیمت فوب صادراتی ایران به ۸۰ درصد قیمت فوب منطقه CIS (در صورت سرکوب قیمت ها و پیشگیری از رقابت در تابلوی بورس کالا )، منجر به کاهش درآمد حاصل از فروش اسفندماه خواهد شد.

البته نمی توان با قاطعیت درباره تاثیر شیوه نامه اظهار نظر کرد، زیرا مشخص نبودن نحوه قیمت گذاری سنگ آهن و اثرات آن بر قیمت مواد اولیه و نحوه تخصیص سهمیه به شرکت های تولیدی، شرایط عرضه در بورس کالا و تغییرات احتمالی آن در مقادیر و نرخ نسبت به توافق های فعلی امکان پیش بینی اثرات شیوه نامه بالا بر عملکرد مالی شرکت را سخت کرده است.

اما با پیگیری های صورت گرفته و برگزاری جلسه ای از سوی معاون اقتصادی رییس جمهوری مواردی از این شیوه نامه مورد بررسی و اصلاح گرفت که خبر خوبی برای فولادی ها بود.

در نتیجه ذوب آهن تلاش می کند با افزایش تولید و حفظ صادرات سهامداران را راضی نگه داشته و نماد «ذوب» را پرطرفدار کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا