اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

رشد تقاضا برای «کبالت»

به گزارش صنعت کار، گزارش اخیر Benchmark Mineral Intelligence پیش بینی کرده است که صنعت باتری به 100 هزار  تن کبالت دیگر تا سال 2025 نیاز خواهد داشت.

اعداد و ارقام شرکت نشان می دهد که 57 درصد تقاضای کبالت جهان از بخش باتری تا پایان سال تأمین می شود ، انتظار می رود در پنج سال آینده این نسبت به 72 درصد افزایش یابد.

به گفته ناشر اطلاعات بازار مستقر در لندن ، پیش بینی های مثبت در مورد تقاضای باتری برای مواد شیمیایی کبالت بیش از پیش بینی نزولی ناشی از تقاضای فلز از بازارهای سنتی در کوتاه مدت است.

در این زمینه چین بهترین سه ماهه خود را در بیش از 12 ماه گذشته داشته است و اروپا تعداد فروش EV را افزایش داده است که بیش از 101٪ در ژانویه-فوریه 2020 نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.  این وضعیت ، همراه با تقاضای بهتر از انتظار برای برنامه های الکترونیکی قابل حمل – مرتبط با کار در خانه – و محصولاتی مانند eBikes ، باعث شده است که تمایل به چشم انداز تقاضای کبالت از زنجیره تأمین باتری به طور قابل توجهی از جایی که در ابتدا بود ، بهبود یابد.

“با افزایش تقاضا از بخش باتری ، طبیعی است که این نیروی محرکه بر قیمت ها نیز اثر گذار شود ، زیرا صنعت به طور فزاینده ای در” جهان جدید ” بر هیدروکسید کبالت ، مواد اولیه تولید باتری به زنجیره تامین مواد شیمیایی و بازار پیش بینی شده تمرکز دارد.

البته زمانی که صحبت از چشم انداز کبالت می شود همه چیز مثبت نیست.

بنچمارک با اشاره به این نکته که در حالی که خودروسازان به سمت کاهش هزینه های خودروهای برقی حرکت می کنند ، در کنار پیشرفت در فن آوری ، باتری های لیتیوم-آهن-فسفات ارزان تر در سال 2020 دوباره زنده شده اند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا