اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

نباید از تفکر دنیا عقب ماند/رشد تولید در شرکت ملی مس/ افزایش 255 درصدی نماد «فملی»

به گزارش صنعت کار، سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در مجمع با اشاره به میزان تولید 8  ماهه این شرکت اظهار کرد: میزان تولید هشت ماهه سال جاری برای تولید کاتد مس با ۶ درصد رشد، ۱۸۳۳۰۰ تن و برای آند مس با ۹ درصد رشد، ۲۳۵۴۰۰ تن بوده است. همچنین در بخش کنسانتره مس با 6درصد رشد ۸۰۴۴۷۹ تن بوده است.

وی تصریح کرد: نماد «فملی» با افزایش ۲۵۵ درصدی نسبت به ابتدای ۹۹ سود خوبی حاصل کرده است. افت و خیز قیمت در سال ۲۰۲۰ تا بیستم نوامبر در بازه ۴۶۱۷ تا ۷۱۷۸دلار بر تن در نوسان بود که متوسط قیمت تا تاریخ مذکور ۶۰۰۳ دلار بر تن است.

به گفته سعد محمدی، در هشت ماهه سال جاری به لحاظ تولید و سود روندی سعودی ثبت شده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع اکتشاف، افزود : اکتشاف باید به «امکان بهره برداری» تبدیل شود و به دنبال تغییر الگوی رفتاری هستیم تا با تکیه بر دانش روز دنیا امکان آن را فراهم خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران بیان کرد:رتبه بندی صنعت مس ایران در سال ۲۰۲۰ در تولیدات معدنی در آسیا ۴ و‌ دنیا ۱۵ است. این رتبه برای تولیدات ذوب در آسیا ۵ و در دنیا ۱۴ است برای تولیدات مس پالایش شده نیز در آسیا ۶ و دنیا ۱۷ است.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی مدیر عامل شرکت ملی مس، تولید کنسانتره مس در مجتمع‌های سه‌گانه سرچشمه، شهربابک و سونگون تا پایان آبان‌ماه سال 1399،  تحقق 71 درصدی نسبت به برنامه سال پیش‌بینی شده داشته است.

سعد محمدی اظهار کرد: در هشت ماهه ابتدایی امسال در مجموع 195 هزار و 231 تن مس محتوی معدنی تولید که در مقایسه با برنامه رشد 3 درصدی داشته است. همچنین در این بازه زمانی، درمجموع 117میلیون و  994 هزار تن سنگ معدن استخراج کرده است که نسبت به برنامه 114 میلیون و 962 هزار تنی امسال 3 درصد رشد داشته است.

سعد محمدی تاکید کرد: نباید از تفکر دنیا برای سرمایه گذاری عقب بمانیم.

وی درباره طرح‌های توسعه‌ای معدن مس درآلو، معدن مس دره‌زار، چاه فیروزه و فلوتاسیون سرباره، تصریح کرد:  با بهره‌برداری از این طرح ها به ظرفیت تولیدی مجتمع مس سرچشمه افزوده خواهد شد و اشتغال‌زایی چشمگیری در استان کرمان شکل می گیرد.

سعدمحمدی، در این مجمع با اشاره به میزان کلی فروش نیز بیان کرد: کل فروش شرکت مس تا پایان آبان‌ماه سال جاری با همت و تلاش تمامی پرسنل صنعت مس به عدد 23 هزار و 85 میلیارد تومان رسید. کل فروش سال گذشته شرکت مس برابر با 22 هزار و 700 میلیارد تومان بود در حالی که شرکت مس در هشت‌ماه سال 99 موفق به فروش بیش از 23 هزار میلیارد تومان شد.

به گفته وی، فروش هشت‌ماهه شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته برابر با 13 هزار و 982 میلیارد تومان بوده است، این میزان فروش، رشد 72 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

براساس آمارهای منتشر شده شرکت ملی مس در آبان‌ماه موفق به کسب درآمد 3 هزار و 600 میلیارد تومانی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 127 درصدی داشته است. میزان فروش شرکت مس در آبان‌ماه سال گذشته 1692 میلیارد تومان بوده است.

سعد محمدی در این مجمع تاکید کرد: افزایش درآمد شرکت مس برخلاف بسیاری از شرکت‌های دیگر تنها ناشی از نرخ تسعیر ارز نیست و بخشی از این افزایش درآمد بر پایه افزایش در تولید و فروش شکل گرفته است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا