اخبارصنعت و معدن

غریب پور: آماده تامین مالی پروژه های زیرساختی منطقه ویژه کاشان هستیم

به گزارش صنعت کار، خداداد غریب پور که در جلسه بررسی اقدامات منطقه ویژه اقتصادی کاشان با حضور بهزاد کاظمیان مدیر عامل منطقه، معمار نژاد معاون وزیر اقتصاد و تولایی رئیس اتاق بازرگانی کاشان و رنجبر مدیر زیرساخت ایمیدرو به صورت ویدئوکنفرانس سخن می گفت، تصریح کرد: در حال حاضر آب و برق دوران ساخت در اختیار منطقه است و مشکلی در این باره نداریم.

وی با بیان اینکه به زودی مشاور طرح جامع منطقه انتخاب خواهد شد، ادامه داد: با توجه به استقبال سرمایه گذاران از حضور در منطقه ویژه کاشان، ضروری است که با همکاری مقامات منطقه ای، گمرک، برق، آب و راه آهن، فرایند تامین زیرساخت های اصلی تسریع پیدا کند.

غریب پور افزود: زمین های منطقه پس از اخذ مجوز محیط زیست و سایر مجوزات قانونی، آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

وی در عین حال خواستار تعیین زمان بندی برای اجرای پروژه ها توسط سرمایه گذاران شد و گفت: برای سرعت بخشیدن به استقرار گمرک آماده امضای تفاهمنامه هستیم و بخشی از هزینه های مربوط را نیز تقبل می کنیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی کاشان در کنار دست خط آهن، از ویژگی های این منطقه است که ورود و خروج کالا را تسهیل می کند.

غریب پور همچنین با تاکید بر همکاری در سطح شهرستان گفت: کمک به بخش خدمات اجتماعی و توجه به مسوولیت اجتماعی، مد نظر مدیران منطقه کاشان قرار گیرد.

در این نشست بهزاد کاظمیان مدیر عامل منطقه ویژه کاشان با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده، گفت: با انتخاب مشاور طرح جامع، 5 اقدام اصلی در حوزه زیرساختی شامل راه های دسترسی، خط انتقال برق، روشنایی داخل سایت، کنترل سیلاب ها و بخش سیویل اجرایی می شوند.

کاظمیان افزود: قرارداد بخش برق و گازنهایی شده و پس از اتمام مراحل قانونی، در اختیار منطقه قرار گرفته و میادله خواهد گردید.

زمان بندی اجرای طرح ها؛ به زودی

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر 250هکتار از 1344هکتار منطقه برای واگذاری به سرمایه گذاران تعیین تکلیف شده، گفت: به زودی زمان بندی اجرای طرح ها توسط سرمایه گذاران تهیه می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه کاشان ادامه داد: احداث ساختمان اداری منطقه به مناقصه گذاشته می شود. به گفته وی، پروژه خط انتقال آب شرب نیز به پیشرفت فیزیکی 75درصدی رسیده است.

در این جلسه عباس معمار نژاد معاون وزیر اقتصاد از آمادگی این مجموعه برای نهایی شدن موضوع استقرار گمرک خبر داد و گفت: برای تسریع در آماده سازی زیرساخت ها، آماده هرگونه همکاری هستیم. از سوی دیگر محمود تولایی رییس اتاق بازرگانی کاشان نیز با برشمردن استقبال سرمایه گذاران این شهرستان، گفت: با همکاری متقابل، هرچه سریعتر می توان زمین های مورد نیاز سرمایه گذاران را در اختیار آنان قرار داد.

منطقه ویژه اقتصادی کاشان که دارای مجوز تاسیس از سوی مجلس شورای اسلامی، در محدوده شهرستان های آران، بیدگل و کاشان واقع شده یکی از زیرمجموعه های ایمیدرو محسوب می شود.

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا