به گزارش صنعت کار، سید مهدی نقوی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر اظهار داشت: این ممیزی در بخشهای مدیریت کیفیت(ISO9001:2015)، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (ISO45001:2018)، مدیریت زیستمحیطی (ISO14001:2015)، مدیریت انرژی (ISO50001:2018)، مدیریت شکایات مشتریان(ISO10002:2018)، مدیریت رضایت مشتریان (ISO10004:2018) و مدیریت آموزش (ISO10015:1999)، مدیریت ریسک (ISO31000:2018) و مدیریت دانش (ISO30401:2018) برگزار شد.
معاون تکنولوژی فولاد مبارکه با اشاره به اجرای این ممیزی در قالب یک تیم هشتنفره افزود: این تیم از شرکت SGS سوئیس به مدت 75 نفر روز از تاریخ 10/08/99 تا 05/09/99 فرایند انجام ارزیابی را به عهده داشتند. با توجه به شرایط موجود ناشی از شیوع بیماری کرونا، ممیزی این دوره بهصورت مجازی و با برگزاری 148 جلسه انجام شد.
وی حوزههای تمرکز ممیزی خارجی شرکت فولاد مبارکه را در این دوره در قالب شش حوزه برشمرد: 1-اطلاعرسانی، آموزش و اجرای صحیح دستورالعملها و گردش کار؛ 2-کنترل شاخصهای فرایندی و تعریف اقدامات اصلاحی مرتبط؛ 3-کنترل اقدامات اصلاحی/پروژههای بهبود مرتبط با کیفیت محصولات بهمنظور افزایش رضایت و کاهش ادعای مشتریان؛ 4 -اقدامات تدوینشده جهت صرفهجویی مرتبط با کاهش مصرف انرژی؛ 5-میزان پیشرفت اقدامات مرتبط با کاهش ریسکهای اولویتدار (ریسکهای H) نواحی؛ 6 -میزان تحقق اهداف و پروژههای بهبود تعریفشده در حوزه محیطزیست.
نقوی در ادامه ضمن تبریک این موفقیت، به برگزاری بیش از 350 جلسه ممیزی داخلی و خارجی در دو ماه گذشته بهصورت مجازی اشاره کرد و از کلیه همکاران در واحدهای شرکت بابت مشارکت در این فرایند تشکر کرد.
وی با تأکید بر اهمیت جاریسازی سیستمهای مدیریتی و نقش آنها در موفقیتهای شرکت فولاد مبارکه، خواستار ریشهیابی و رفع کلیه یافتههای بهدستآمده از فرایند ممیزی در زمانبندی اعلامشده است.
عباس اکبری محمدی معاون نیروی انسانی و سازماندهی و سرپرست معاونت بهرهبرداری شرکت فولاد مبارکه نیز در اختتامیه ممیزی خارجی استانداردهای یکپارچه مدیریتی شرکت فولاد مبارکه ضمن ابراز تشکر از تیم ممیزی به جهت ارائه گزارش حوزههای بهبود، فرایند ممیزی را از مهمترین رویکردهای یادگیری و مؤثر در چرخۀ بهبود مستمر عنوان کرد و با اشاره به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا از برگزاری بدون وقفه فرایند ممیزی در سال جاری ابراز خرسندی کرد.