اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

اصرار مجلس به اجرایی شدن طرح جامع فولاد

به گزارش صنعت کار، پس از ابلاغ این شیوه نامه فعالان فولادی با نامه نگاری های بسیار بار دیگر معاون اقتصادی رییس جمهور را مجبور به برگزاری جلسه کردند تا این شیوه نامه پیش از اجرایی شدن مورد بررسی قرار گرفته و برخی موارد اصلاح شود.

اما در آن سوی ماجرا مجلس شورای اسلامی نیز در تلاش است تا طرح جامع فولاد را به صورت قانون تصویب و آن را اجرایی کند.

حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی دوباره شیوه نامه بازار فولاد و استفاده از نظر مجلس در این جلسات  به «صنعت کار» گفت: در حال حاضر تعامل میان مجلس و وزارت صمت با حضور آقای رزم حسینی، یک تعامل خوب است. درواقع وزیر و معاونان این وزارتخانه وقت خوبی به جلسات اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر اقدامات میان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و وزارت صمت نیز به خوبی در حال انجام است.

فیروزی در ادامه با اشاره به طرح جامع صنعت فولاد، بیان کرد: نزدیک به 4  ماه است که کمیسیون صنایع و معادن مجلس به طرح جامع فولاد ورود کرده و کارها به خوبی در حال انجام بود، تا اینکه دولت شیوه نامه ای را با امضای معاون اقتصادی رییس جمهور ابلاغ کرد .

 

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این شیوه نامه پس از کار ما ابلاغ شد، یعنی کار ما در کمیسیون تمام و وارد صحن شده بود که این اتفاق رخ داد.

وی در ادامه بیان کرد: دوستان برای شیوه نامه زحمت زیادی کشیده اند اما از نظر کمیسیون خلاء هایی در آن وجود دارد و طرح ما کامل تر است.

فیروزی افزود: با توجه به اینکه روند کاری طرح جامع فولاد طی و در دستور کار صحن قرار گرفته به دنبال تصویب آن هستیم زیرا طرح کامل تر و کارشناسی بوده و باید به قانون تبدیل شود و ضمانت اجرایی داشته باشد. درواقع اصرار ما بر اجرایی شدن طرح جامع است تا شیوه نامه فولاد، زیرا قانون ماندگار بوده و در همه دولت ها اجرا می شود.

به گزارش صنعت کار، مجلس سعی بر آن دارد تا با تصویب قانون بازار فولاد را آرام کند و معتقد است شیوه نامه ضمانت اجرایی نداشته و نمی توان با متخلفان برخورد قانونی داشت.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا