اخبارصنعت و معدن

افزایش 250 درصدی تولید محصولات ویژه در واحد باکس آنیلینگ شماره 2

به گزارش صنعت کار، محسن استکی، مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر گفت: این رکوردها در واحدهای اسیدشویی و آنیلینگ نورد سرد و با انجام پروژههای بهبود در برنامهریزی و تعمیرات، افزایش بهرهوری تمامی واحدهای نورد سرد و حمایت و پشتیبانی سایر واحدهای مرتبط حاصل شد که شایسته قدردانی است.

کسب رکورد روزانۀ تولید در واحد اسیدشویی شماره 2 ناحیه نورد سرد در شهریورماه
محمد مـهشید، رئیـــس خط اسیــدشویـی شــماره 2 ناحیه نورد سرد
رکورد روزانه تولید واحد اسیدشویی شماره 2 در 17 شهریورماه 1399 به میزان 5 هزار و 120 تن به ثبت رسید. این در حالی است که رکورد قبلی این واحد مربوط به 11 خرداد 1398 و به میزان 4 هزار و 935 تن بود.
واحد اسیدشویی اولین واحد نورد سرد است که کلافها را از ناحیه نورد گرم دریافت میکند. در این واحد بهمنظور حذف لایههای اکسیدی موجود در سطوح ورقها که در درجه حرارتهای بالا در حین نورد، در اثر مجاورت با اکسیژن هوا بهصورت Fe2O3 و Feo تشکیل میشود، از اسیدشویی ورق با اسیدکلریدریک استفاده میشود. پس از تکمیل فرایند اسیدشویی، درصدی از محصول به فروش میرسد و بخش عمدۀ آن جهت ادامۀ فرایند به خطوط نورد منتقل میشود.
کسب رکورد ماهانه تولید در واحد آنیلینگ شماره 2 ناحیه نورد سرد
اکبــــر نادری رئیـــس واحـــــد باکـــــس آنیـــلیــــنگ و شستوشوی الکترولیتی
در شرایط تحریم که کشور در واردات محصولات ویژه با محدودیت و ممنوعیت مواجه شد، تلاشگران خطوط آنیلینگ و شستوشوی الکترولیتی ناحیه نورد سرد (واحد آنیلینگ شماره 2) با 250 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رکورد جدیدی در تولید محصولات ویژه دست یافتند. تولید محصولات ویژه در این واحد در مردادماه 1399 با افزایش 250 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 21 هزار و 386 تن رسید. این در حالی است که در کنار تولید محصولات ویژه بیشتر، برنامه تولید کل ماه نیز به میزان 48 هزار تن محقق شد.
گفتنی است تولید محصولات ویژه در مردادماه سال 1398 معادل 6 هزار و 100 تن و میزان تولید کل آن در ماه مذکور 33 هزار تن بود. این افزایش قابلملاحظه تولید نشان میدهد در شرکت فولاد مبارکه گام مهمی در تولید محصولات ویژه در سال جهش تولید برداشته شده است.
واحد شستوشوی الکترولیتی همچنین موفق شده با تلاشهای کارکنان این واحد، مواد مصرفی در خط شستوشوی الکترولیتی را بازیافت و به پروسه تولید بازگرداند؛ بنابراین در زمینه مصرف بهینه مواد شوینده در خط شستوشو نیز رکورد جدیدی به ثبت رسید.
محسن استکی مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه در خاتمه از حمایت صمیمانه مدیریت ناحیه نورد سرد، همکاری گروه فنی تولید و تعمیرات، واحد برنامهریزی تولید نورد سرد و دیگر واحدهایی که در کسب این افتخارات همت گماردند، تشکر و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جهش تولید، بهبودها و رکوردهای درخشانتری در این ناحیه محقق شد.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا