اخبارصنعت و معدنگوناگون

طلای جهانی تکان نخورد

به گزارش صنعت کار، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۳۷ دلار و چهار سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و ۱۸۴۰ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت خدمات مالی اکسی کورپ، رشد ضعیفتر اشتغال و تشدید محدودیتهای جابجایی اجتماعی، موانع را برای واکنش به وضعیت اقتصادی در کنگره کمتر کرده است.

آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که اقتصاد آمریکا در نوامبر پایینترین میزان اشتغالزایی در شش ماه گذشته را داشته است.

مذاکرات برای رسیدن به توافق در خصوص بسته کمک مالی کرونایی جدید روز جمعه شتاب جدیدی پیدا کرد و یک گروه متشکل از نمایندگان هر دو حزب سرگرم تلاش برای به تصویب رساندن لایحه کمک ۹۰۸ میلیارد دلاری هستند.

به گفته اینس، اگرچه بازار طلا ممکن است درباره میزان این بسته مایوس شده باشد اما بازارها از این حقیقت که هر دو حزب حاکم از این لایحه حمایت می کنند و سازش بیشتری در کنگره وجود دارد، حمایت خواهند شد.

طلا از اقدامات محرک مالی که انتظارات تورمی را بالا می برد، پشتیبانی می شود.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر ابهامات ژئوپلیتیکی با آماده شدن آمریکا برای تحریمها دهها مقام چینی افزایش پیدا کرده است.

با این حال رشد قیمت طلا به دلیل آماده شدن انگلیس به عنوان نخستین کشوری که که واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزر و بایو ان تک را عرضه می کند، محدود شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و سه سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۳۴ دلار و ۲۹ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۳۵۰ دلار و ۴۹ سنت معامله شد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا