اخباربرترخودرو

انتظار برای ریزش بیشتر قیمت ها با تحویل ۴۰ هزار خودرو/ بلاتکلیفی مشتریان با قیمت های سلیقه ای

به گزارش صنعت کار، این روزها بازار خودرو تنها میزبان مصرف کنندگان واقعی خودرو است هرچند که با این وجود، میزان معاملات به شکل چشمگیری کاهش داشته و برخی همچنان در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها هستند. این شرایط در حالیست که دارندگان خودرو که با هدف سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو کرده بودند این روزها به امید بازگشت شرایط به قبل، از فروش خودرو ممانعت به عمل می آورند اما برخی از آن ها نیز از ترس سقوط بیشتر قیمت ها به دنبال فروش خودروهای خود هستند.
فعالان بازار معتقدند، قیمت‌هایی که تا پیش از تعطیلات دو هفته‌ای کرونایی، افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی در دسته داخلی‌ها، مونتاژی‌ها و خارجی‌ها را تجربه کرده بودند، همچنان بر مدار ریزشی است و کاهش قیمت‌ها ادامه دارد.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با بیان این که از اوایل آبان ماه تاکنون قیمت خودرو ۳۰ درصد کاهش داشته است، می گوید: بازارخودرو این هفته نوسان بسیار کمی داشت و قیمت ها روند نزولی در پیش گرفته اند و بازار خرید و فروش همچنان آرام است،

وی می افزاید: به دلیل کاهش قیمت ها و ادامه دار بودن روند نزولی، تقاضای کاذب بازار فروکش کرده و اگر خریداری در بازار وجود داشته باشد، خریدار واقعی است بنابراین تنها مصرف کننده واقعی به بازار مراجعه می‌کند.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با تاکید بر اینکه قیمت ها به ثبات مشخصی رسیده است، تصریح می کند: قیمت خودرو از هفته گذشته هیچ تغییری نکرده زیرا زمانی که قیمت خودرو روند افزایشی داشت، مردم نسبت به خرید هیجانی اقدام می‌کردند اما اکنون دیگر این خرید هیجانی وجود ندارد، بنابراین شاهد ثبات قیمت ها در بازار هستیم.

موتمنی ادامه می دهد:براساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است ۴۰ هزار خودرو تا پایان آذر تحویل مشتریان شود که این یک سیگنال مثبت برای بازار است که می‌تواند به ریزشی شدن بیش از پیش قیمت‌ها بیانجامد، از این رو پیش بینی می شود، قیمت ها همچنان کاهشی باشد، این در حالیست که عرضه خودرو به بازار از سوی شرکت‌های خودروساز و همچنین افرادی که به قصد سرمایه‌گذاری در ماه‌های گذشته اقدام به خرید خودرو کرده بودند، نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی خودروسازان مبنی بر تجاری سازی بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دیگر تا پایان سال اظهار می کند: اگر عرضه خودرو از سوی دلالان و واسطه‌ها به آمارها افزوده شود، با وجود فراوانی عرضه و کمبود تقاضا، قیمت‌ها بیش از پیش افت خواهد کرد.
در همین حال فروشندگان خودرو معتقدند بازار راکد است و خودرو قیمت ثابتی ندارد اما برخی دلالان با قیمت های سلیقه ای مشتریان را در بلاتکلیفی قرار داده اند و این موضوع عاملی شده تا اگر کسی خواستار خرید خودرو باشد، فروشندگان قیمت های سلیقه ای را برای سود بیشتر به آنها اعلام کنند.
در خودروهای کارکرده نیز اختلاف قیمت بین فروشندگان به 10 تا 30 میلیون تومان رسیده و اعلام همین قیمت های سلیقه ای عاملی شده که اگر کسی در این شرایط خواستار خرید خودرو باشد در بلاتکلیفی قرار گرفته و در نهایت نداند کدام قیمت منطقی است تا اقدام به خرید خودرو کند.

 فروشندگان خودرو هم اکنون در شرایط رکود بازار از فعالیت سایت ها در فضای مجازی گله مند هستند و می گویند آنها رقم های مختلفی را برای خودروها پیشنهاد می کنند که همین موضوع بر نوسانات قیمتی انواع خودروها تاثیر گذاشته است. بنابراین مشتریان نباید درگیر تبلیغات غیرواقعی و اغوا کننده سایت ها شوند بلکه باید منتظر بمانند تا قیمت ها به ثبات برسد. در همین حال پیش بینی می شود به زودی ورق برای فروش خودرو بر می‌گردد و خودروسازان مجبور خواهند شد خودروهایشان را ارزان‌تر از قیمت حاشیه بازار دهند تا کالاهایشان به فروش رود.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا