اخبارتاپویژه ها

تکذیب شایعه علت غیر طبیعی برای باران های پایتخت

به گزارش صنعت کار، با بیان اینکه امسال طرح باروری ابرها در تهران انجام نشده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شد که در اردیبهشت و خردادماه شاهد بارندگی‌های خوبی در تهران باشیم و موضوعی که اخیرا مبنی بر تولید باران ناشی از باروری ابرها و هوای مرطوب فراگیر شده  و این موضوع که علل باران های اخیر این دو موضوع است، شایعه‌ای بیش نیست.

وی با تاکید بر این مسئله که تولید آب از هوای مرطوب پایه و اساس علمی ندارد، گفت: اگر می‌توانستیم از این طرح نتیجه بگیریم قطعا در فلات مرکزی این طرح اجرایی می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص علل بارندگی‌های اخیر عنوان کرد: جبهه بارش در شمال غرب و شمال کشور وجود داردکه بخشی از آن تهران را در بر گرفت و باید گفت که بارندگی‌های اخیر دلیلی غیر از این موضوع ندارد.

چندی پیش نیز گلکار-  مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها – با بیان اینکه به هیچ عنوان باران‌های اخیر ارتباطی با باروری ابرها ندارد، به ایسنا گفت: از فروردین ماه شرایط ابرها به گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم عملیات باروری ابرها را داشته باشیم چرا که خطراتی را به دنبال داشت. لذا در این مدت هیچ عملیاتی صورت نگرفته است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا