اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

نقش پررنگ معادن در استرالیا

به گزارش صنعت کار، قلمرو شمالی پیشروترین تولید کننده سنگ معدن منگنز در این کشور است که 72٪ از تولید استرالیا را تشکیل می دهد.

استرالیا با داشتن برخی از بزرگترین ذخایر تعدادی از کالاهای اصلی در جهان ، یکی از بزرگترین کشورهای معدنی جهان است.  استرالیا دارای 70 میلیارد تن زغال سنگ سیاه و قهوه ای قابل بازیابی است که به ترتیب معادل 10٪ و 24٪ از کل ذخایر جهان و بزرگترین ذخایر طلا ، سنگ آهن ، سرب و نیکل در جهان است.

به طور غیرمنتظره بخش معدن این کشور یکی از پرتقاضا ترین های جهان است که منجر به تولید جهانی بوکسیت ، سنگ آهن و زیرکون و تولید غالب محصولات دیگر می شود.  به عنوان مثال ، 24٪ از تولید الماس در جهان از استرالیا و 13٪ از تولید جهانی ایلمنیت حاصل می شود.

در نتیجه ، این بخش بسیار پردرآمد است ، به طوری که ارقام اداره آمار استرالیا گزارش می دهد که صنعت معدن این کشور 30 ​​میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی استرالیا در سه ماهه سوم سال 2020 کمک کرده است.

به همین ترتیب، صنعت معدن استرالیا تلاشی سراسری است.

در حالی که مناطقی مانند Pilbara در استرالیای غربی به دلیل عملیات گسترده استخراج معدن مشهور هستند، شرکت های تولیدی و سودآوری در سراسر کشور وجود دارد. چنین عملیاتی کلیه کالاها ، از فلزات اساسی گرفته تا مواد گرانبها و مواد معدنی کمیاب خاکی را که به طور فزاینده ای مهم هستند ، استخراج می کند.

استرالیای غربی بر ذخایر و تولید تعدادی از فلزات اساسی از جمله نیکل و سنگ آهن تسلط دارد که از این تعداد به ترتیب 96 و 94 درصد از کل ذخایر کشور را در اختیار دارد.

در نتیجه، این ایالت دارای یک صنعت معدن توسعه یافته است که با بزرگترین و پیشرفته ترین معادن جهان در مرزهای خود فعالیت می کند.  عملیات در این ایالت شامل 100 دستگاه استخراج مستقل ریو تینتو، مستقر در سراسر ایالت و معدن سنگ آهن کوداییدری “هوشمند” 2.5 میلیارد دلاری آن است.

با این وجود، آینده معادن گرانبهای این کشور نسبت به فلزات پایه آن از ثبات کمتری برخوردار است ، زیرا آینده نامشخص معدن الماس آرگیل تردیدهایی را درباره آینده بلند مدت این بخش ایجاد می کند.

معدن متعلق به ریوتینتو بیش از 90٪ الماس استرالیا، از جمله الماس صورتی کمیاب را تولید کرد ، اما در نوامبر سال 2020 به دلیل کاهش تولید و بازگشت سرمایه کمتر تعطیل شد.  در سال 2019 ، تولید الماس نسبت به سال قبل 8 درصد کاهش یافت.

سرزمین شمالی ممکن است فاقد ذخایر معدنی برخی دیگر از کشورها باشد اما دولت آن مشتاق توسعه یک صنعت معدن با پتانسیل قابل توجه است.  این ایالت در حال حاضر پیشروترین تولیدکننده سنگ منگنز در این کشور است که 72٪ از تولید استرالیا را تشکیل می دهد و در میان تولید کنندگان سرب و روی قرار دارد و فقط در کوئینزلند در هر دو کالا قرار دارد.

کوئینزلند نیز بخش قابل توجهی از تولید فلزات اساسی در استرالیا را تشکیل می دهد که منجر به تولید ذغال سیاه، سرب و روی می شود.  از نظر انتقادی ، این کشور منبع اصلی بوکسیت در کشور است ، سنگی که از خاک رس مایل به قرمز تشکیل شده و یکی از اجزای اصلی در تولید آلومینیوم است.  طبق انجمن آلومینیوم ، 70 درصد از تولید بوکسیت در جهان به آلومینا تصفیه می شود و بعداً دوباره به آلومینیوم تصفیه می شود.

ایالت نیو ساوت ولز در میان معادن پیشرو استرالیا نیست و هیچ کالایی را رهبری نمی کند.  با این حال ، هم دولت ایالتی و هم شرکت های خصوصی مشتاق گسترش صنعت معدن در ایالت هستند و با داشتن 36 درصد از ذخایر ذغال سنگ استرالیا ، خوشبینی وجود دارد که آنها قادر به توسعه بخش هستند.

ویکتوریا با وجود اینکه دومین کوچکترین ایالت از نظر جرم زمین است، دارای بزرگترین ذخایر روتیل کشور با 51٪ اکسید تیتانیوم و زیرکون است که 39٪ سنگ قیمتی ارزشمند را تشکیل می دهد.  این ایالت همچنین با 22٪ از کل منابع استرالیا و تنها پشت استرالیای غربی ، دارای دومین ذخیره بزرگ ایلمنیت است.

مانند ویکتوریا ، تاسمانی از نظر فیزیکی یک ایالت کوچک است بدون وجود ذخایر معدنی در مقیاس بزرگ که در سایر نقاط کشور دیده می شود.  این ایالت دارای ذخایر ناچیز تعدادی از مواد معدنی از جمله 3٪ نقره استرالیا ، 2٪ سرب و روی و 1٪ ذغال سنگ مس و سیاه است.  با این حال ، تولید معدن و متالورژی همچنان بخشی اساسی از اقتصاد این ایالت است ، بخشی به ارزش 1.32 میلیارد دلار در 2016/17 و بخشی که مسئول بیش از نیمی از صادرات کالاهای ایالتی است.

استرالیای جنوبی بر ذخایر دو ماده معدنی کلیدی حاکم است: مس ، که دارای دو سوم کل ذخایر استرالیا است و اورانیوم ، با 79٪ کل منابع اورانیوم کشور.  این منابع منجر به توسعه چند معدن عظیم برای بهره برداری از این ذخایر فراوان شده است: عملیات سد المپیک و چهار مایل سالانه 5000 تن اورانیوم تولید می کند ، در حالی که تأسیسات برجسته هیل 139000 تن مس بین ژوئیه 2017 و ژوئن 2018 تولید می کند.

به گزارش صنعت کار، امروز استرالیا یکی از بازیگران اصلی بازار مواد معدنی است که این بخش نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می کند.

 

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا