نفت و پتروشیمی

آمادگی کامل نیروگاه های برق حرارتی برای برق رسانی در پیک مصرف

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر ۹۹ درصد نیروگاه‌های حرارتی آماده برق‌رسانی در زمان اوج مصرف هستند.

به گزارش صنعت کار،محسن طرزطلب ، با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه‌های حرارتی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت نیروگاه‌های حرارتی نسبتا مناسب است و تا آخر هفته عمده نیروگاه‌های بزرگ کار تعمیر و نگهداری آنها به پایان می‌رسد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر اکثر نیروگاه‌های حرارتی تجهیز و آماده برق‌رسانی در زمان اوج مصرف برق شده‌اند، عنوان کرد: سه نیروگاه به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات تا آخر خردادماه کار تعمیر آنها به پایان می‌رسد و در آن زمان می‌توانیم برای زمان پیک و برق‌رسانی آمادگی کامل را داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا خروج آمریکا از برجام در روند کار نیروگاه‌های حرارتی تاثیرگذار بوده‌ است گفت: تاکنون اثرات این اتفاق مشخص نشده و باید تامل کنیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد، اما در حال حاضر شرایط کاملا نرمال است.

از ابتدای سال تاکنون تولید نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، تعمیرات لازم در این نیروگاه‌ها انجام شده و با توجه به تعمیراتی که انجام شده به‌نظر می‌رسد مشکلی در حوزه خاموشی به وجود نیاید.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا