اخباربرترنفت و پتروشیمی

افزايش قيمت نفت

به گزارش صنعت كار،قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 36 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 51 دلار و 22 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 34 سنت معادل 0.7 درصد رشد به 47 دلار و 96 سنت رسید.

پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا افزایش رقم یارانه نقدی از 600 دلار به 2000 دلار را تصویب کرد و سبب افزایش اشتهای ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران شد، ارزش سهام در بازارهای آسیایی شاهد افزایش بود و ارزش سهام در بورس ژاپن به بالاترین رقم 29 سال گذشته رسید.

پیش بینی ها در خصوص احتمال کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز در رشد قیمت نفت موثر بود.

5 تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی رویترز برآورد کردند که به طور متوسط میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 2.1 میلیون بشکه کاهش یافته است. اما نگرانی ها از آمار مبتلایان به کرونا سبب شده تا قیمت ها بیش از حد بالا نرود.

مشاهده گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس سبب شده تا محدودیت های رفت و آمد بیشتری برقرار شود و این مسئله بر چشم انداز تقاضا برای نفت در کوتاه مدت تاثیر منفی گذاشته است. همچنین شمار بستری شدگان در بخش هایی از اروپا و آفریقا بالا رفته است.

تحلیلگران همچنین در انتظار نشست گروه اوپک پلاس در روز 4 ژانویه هستند. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه دیروز گفت انتظار دارد که در سال 2021 میزان تقاضای جهانی نفت 5 تا 6 میلیون بشکه افزایش یابد.

 

منبع: تسنيم

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا