اخبارصنعت و معدن

۳۲۰ محدوده اکتشافی معدنی در استان زنجان آزاد سازی می‌شود

به گزارش صنعت کار، ناصر فغفوری روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: محدوده های بلوکه شده شامل انواع مواد معدنی بوده که در سطح استان پراکنده است.

وی یادآور شد: بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، آزادسازی محدوده های معدنی غیرفعال در استان زنجان روز ۲۳ دی ماه جاری تعیین شده است که متقاضیان می توانند در این زمان نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه کاداستر اقدام کنند.

فغفوری در خصوص شرایط لازم جهت ثبت درخواست از سوی متقاضیان گفت: برای واگذاری معادن به افراد باید صلاحیت فنی و مالی آنها از سوی سازمان احراز شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: با آزاد سازی و فعال شدن این معادن در استان شاهد رونق بخش معدن و افزایش چشمگیر سرمایه گذاری و اشتغالزایی در این بخش خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد، نهادها و ادارات مربوطه نیز همکاری و موافقت های لازم را به منظور فعالسازی این معادن داشته باشند.

فغفوری خاطرنشان کرد: پهنه هلیل آباد یکی از محدوده های معدنی بود که سال گذشته عملیات آزاد سازی آن انجام شد.

زنجان از استان‌های معدنی کشور بوده و رتبه ششم کشور را به لحاظ شمار معادن در اختیار دارد و هم‌اکنون از ۳۳۳ معدن فعال در این استان ۸۰ معدن فلزی و ۲۵۳ معدن غیرفلزی هستند.

ظرفیت اسمی معادن این استان، تولید سالانه ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تُن ماده معدنی بوده و سه هزار نفر نیز به صورت مستقیم در بخش معادن استان اشتغال دارند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا