اخبارصنعت و معدنویژه ها

سرمايه گذارى در آلومينا يك سرمايه گذارى مطمئن است

به گزارش صنعت كار، وى ادامه داد: بازار آلومینا تا سالهای سال در ایران وجود دارد و سرمایه گذاری روی آن مطمئن است.
زارع افزود: اما در ایران تنها کارخانه آلومینای جاجرم برای تولید این ماده وجود دارد اما در کنار آن نیروی انسانی و دانش ویژه در کشور به ویژه در آلومینای جاجرم یافت می‌شود.
به گفته وی، اکتشافات در معدن نتیجه خوبی داشته است. ما باید در خصوص اکتشاقات تغییر نگرش داشته باشیم. زیرا ذخایر زیادی از بوکسیت نداریم و اگر به سراغ بوکسیت خارجی برویم در عمل خواهیم دید که قیمت آن به صرفه نبوده و باید به بوکسیتهای با عیار پایین‌در کشور اعتقاد پیدا کنیم.
زارع بيان كرد: در ۵ساله حفاری های زیادی انجام دادیم و ذخایر به بالای ۳۵میلیون تن رسیده و اکنون ۳معدن جدید بوکسیت در یزد داریم و ۳۰۰هزارتن از آن بوکسیت بدست آوردیم.
به گفته وی، در ایران محدوده های زیاد اما کوچک از بوکسیت وجود دارد.
زارع تصريح كرد: با توجه به نیاز همه کشورها به بوکسیت تا چندسال آینده واردات آن به صرفه خواهد شد‌.
وی با اشاره به اینکه ۷۰میلیون تن بوکسیت در ایران به صورت شیل وجود دارد افزود: با توجه به این ذخیره بزرگ که ۱۵ میلیون تن آن استخراج شده، فعالیت و برداشت مابقی آن بخشی از هزینه ها پوشش داده می‌شود.
زارع گفت: در حوزه زاگرس ذخیره خوبی از بوکسیت وجود دارد که میتوان روی آن کار کرد. بنابراین ایمیدرو در کنار پهنه خود در سمنان یک پهنه هم در زاگرس تعریف کند.
مدیرعامل آلومینای جاجرم گفت: اگر روی ذخایر کوچک بوکسیت کشور کار کنیم بسیار به صرفه تر از واردات آن خواهد بود. زیرا ما می‌توانیم ۵۰ تا ۶۰درصد بوکسیت کشور را تامین کنیم.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا