اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

فرصتی جهانی پیش روی صنعت مس ایران

به گزارش صنعت کار، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تا پایان آذرماه سال جاری این شرکت موفق به ثبت رکورد بی سابقه فروش 27 هزار و 972 میلیارد تومانی شد.

مدیرعامل شرکت مس با اعلام این خبر و با بیان این‌که فروش نه ماهه شرکت مس در سال گذشته برابر با  15 هزار و  589 میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: این میزان فروش، رشد 93 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فروش  2 هزار و 190 میلیارد تومانی فملی در آذرماه سال گذشته، افزود:  شرکت مس در نهمین ماه سال جاری درآمد 4هزار و 887 میلیارد تومانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 231 درصدی داشته است.

در این باره سعدعبدی مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی مس ایران به «صنعت کار»، گفت: ما در شرکت ملی مس در 9  ماهه سال جاری حدود 207 هزار تن تولید مس داشتیم اما بیش از 220 هزار تن کاتد به فروش رسیده است. بخشی از این کاتد از محل انبار به فروش رسیده است.

وی ادامه داد: اما در سال جاری صادرات ما  نسبت به سال گذشته با اختلاف بسیاری همراه شد و همین موضوع منجر به رشد درآمدهای شرکت شد.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت ملی مس ایران بیان کرد: هرچند میزان صادرات افزایش داشته است اما نباید از تاثیر نرخ ارز بر این افزایش درآمد غافل بود. البته 3 درصد فروش ما از محل تناژ بوده است.

سعدعبدی بیان کرد: خوشبختانه در تولید اتفاقات خوبی افتاده و در تولید آند 10 درصد از برنامه جلو هستیم.

وی در ادامه با اشاره به صنعت مس و جایگاه ایران در این بخش اظهار کرد: بخش‌هایی از ایران از لحاظ ذخایر معدنی بر روی کمربند مس در جهان قرار دارد و با میزان ذخایر موجود در جایگاه هفتم جهان قرار داریم.

وی تصریح کرد: متوسط قیمت مس طی سال‌های ۹۶تا ۹۸ رشد کرده و قیمت متوسط مس در سال ۲۰۲۰ حدود ۶هزار دلار در جهان مشخص شده است.  با توجه به روند مثبت رشد قیمت و همچنین کشف واکسن کرونا قیمت مس بالای ۶هزاردلار خواهد رفت و تا سال ۲۰۲۴ به بالای ۷هزار دلار خواهد رسید. درواقع آینده خوبی در مس پیش بینی می شود و ما نیز باید از چنین فرصتی استفاده کنیم.

شرکت ملی مس ایران در چند سال اخیر تلاش کرده تا با بهره برداری از ذخایر موجود میزان فروش خود را افزایش داده و سهم بیشتری در بازارهای جهانی داشته باشد.  عنصر مس با توجه به تغییر ذائقه صنایع و همچنین علاقه سرمایه گذاران روند خوبی را در پی گرفته است و همین موضوع می تواند انگیزه خوبی برای توسعه این بخش به ویژه در حوزه اکشافات باشد.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا