اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

زارع: 2021 سال خوبی برای آلومینیوم است

به گزارش صنعت كار، هرچند ذخاير بوكسيت در ايران بسيار كم است اما سياست گذارى هاى وزارت صمت تا به اين لحظه بر توسعه اين صنعت بوده است.

آلوميناى جاجرم يكى از اصلى ترين توليدكنندگان مواد اوليه در اين صنعت است اما بى ترديد توسعه واحد آلومينيوم سازى اين كارخانه مى تواند ساير توليد كنندگان را نگران كند.

تورج زارع  مديرعامل آلومينياى ايران درباره توليد پودر آلومينا به صنعت كار گفت: شرکت آلومینای جاجرم در 9 ماهه سال جارى  در مقایسه با سال گذشته در زمینه تولید پودر آلومینا رشد 3 درصدى را به ثبت رسانديم.

وى ادامه داد: البته در اين ميان مشكلات پيش آمده برای برخی معادن از جمله مشکلات زیست محیطی توانست میزان تولید را کاهش دهد.

باید به این نکته اشاره داشت که بخش معدن علاوه بر موانعی که در مسیر توسعه خود دارد از اسفند ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا مواجه شد که برای مدتی فعالیت معادن را متوقف کرد. درنتیجه در آمارهای منتشره نباید از تاثیر کرونا چشم پوشی کرد.

زارع در ادامه با اشاره به تولید شمش آلومینیوم تصریح کرد: در زمینه تولید این فلز با توجه به اینکه دیگ‌های بیشتری وارد مدار تولید شده، در نتیجه سطح تولید این شرکت که اکنون 17 هزازرتن بوده  تا پایان سال با رشد همراه خواهد شد و میزان تولید به 25هزارتن می رسد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه امسال به ظرفیت کامل تولید خواهیم رسید در ادامه گفت: تمام دیگ‌های تولید آلومینیوم تا پایان بهمن ماه وارد مدار تولید خواهند و می‌توان این نوید را داد که در سال آینده 40هزارتن طرفیت تولید شمش خواهد بود و به مرحله تولید خواهد رسید.

در یک سال گذشته با شیوع ویروس کرونا و همچنین ریزش قیمت نفت بازارهای جهانی تحت تاثیر قرار گرفتند. هرچند علاقه سرمایه گذاران به حضور در حوزه مواد معدنی و فلزات افزایش یافت، اما کرونا توانست قیمت ها را کاهشی کند. آلومینیوم نیز از این موضوع مستثنی نبود. البته با انتشار خبر تولید واکسن کرونا بازار جهت گیری مثبت خود را آغاز کرد.

زارع با اشاره به وضعیت جهانی آلومینیوم بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیراتی که بر روند تولید در صنایع مختلف و همچنین قیمت محصولات داشت، شاهد افت قیمت آلومینیوم در بازار جهانی بودیم اما در حال حاضر با گذشت یک سال از شیوع ویروس، آلومینیوم نیز توانست خود را با شرایط وفق داده و بر بازار این فلز استراتژیک تسلط پیدا کرده  و در نتیجه تا حدودی وضعیت تغییر یافت.

وی تصریح کرد: اکنون وضعیت قیمت‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته و به سطح 2000 دلار رسیده است و گمان می‌کنم سال 2021 با یک شرایط مطلوب‌تری به لحاظ قیمتی طی کنیم. به نظر می‌رسد بهترین قیمت برای آلومینیم که می‌تواند در سال 2021 به آن برسیم عددی بین 2000دلار تا 2300دلار است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا