اخباربرترراه و ساختمان

27 پروژه در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش صنعت کار، در ادامه پروژه‌های افتتاحی ریاست جمهوری در سراسر کشور، این منطقه آزاد، 27 پروژه در دو بخش دولتی و خصوصی بااعتبار ارزی 240 میلیون دلار و ریالی 17 هزار و 430 میلیاردی و ایجاد دو هزار و 263 فرصت شغلی در پنج صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، شیلاتی، عمرانی و گردشگری افتتاح می‌کند.
در بخش صنعت نفت، گاز و انرژی دو شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم و قشم مولد به ترتیب با پروژه‌های پالايشگاه نفت خام فوق سنگين درزمینه توليد قير، سرمایه‌گذاری 164 میلیون دلاری و ظرفیت تولید روزانه 35 هزار بشکه و پروژه تأمین پیش‌نیازهای مورداستفاده در تولید قیر با سرمایه‌گذاری 76 میلیون دلاری درمجموع برای 295 نیرو اشتغال ایجاد کرده‌اند.
جزیره در صنایع شیلاتی با افتتاح هشت پروژه به ارزش کلی دو هزار و 996 میلیارد ریال قرار است 12 هزار و 120 تُن میگو و ماهی به تولیدات کشور افزوده و برای 426 نیروی بومی اشتغال ایجاد نماید.
سه طرح تولیدی در حوزه‌های خدماتی، بهداشتی و غذایی نیز با سرمایه‌گذاری ارزی نیم میلیون دلاری و 710 میلیارد ریالی شامل؛ سردخانه‌ای با ظرفیت ذخیره‌سازی۲۱ هزار تُن محصول، تولید ماهی خشک و خوراک آبزیان با ظرفیت یک هزار و 500 تُن در سال و کارخانه تولید ماسک سوبا؛ برای 155 نیرو اشتغال ایجاد کرده است.
مركز آموزش دريانوردي صنعت گستر هوا دريا قشم تنها پروژه آموزشی- صنعتی این لیست 27 پروژه‌ای است که معادل 160 میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و برای 20 تَن نیز اشتغال به همراه دارد. 13 هزار و 390 میلیارد ریال اعتبار ویژه پروژه‌های عمرانی با سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی است که در ادامه لیست پروژه‌های قابل‌افتتاح ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم قرارگرفته و 12 پروژه زیرساختی، خدماتی، رفاهی و مسکونی را شامل می‌شود.
ساخت بلوار دسترسی به روستای دفاری، بلوار رینگ غربی شهرک نریمان تا ساحل جنوبی، بهسازی جاده سه‌راه دیرستان تا فرودگاه و میدان شهید ستاری، احداث سه کمپ پارک (آفتاب 2، مهتاب و فاز دوم جزایر ناز)، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و اجرای خط دوم انتقال آب هشت پروژه بخش دولتی این لیست هستند.
چهار پروژه برج مسکونی ماتیا، مجتمع تاپ آیلند، ۴۰ واحد ویلایی و آماده‌سازی سایت ۲۳ هکتاری نیز حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه می‌باشند که مجموع این پروژه‌های 12 گانه عمرانی توانسته‌اند برای یک هزار و 324 نیرو اشتغال ایجاد کنند.
تنها پروژه گردشگری دی‌ماه منطقه آزاد قشم، باغ گردشگری صفا آباد با 180 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که با ایجاد اشتغال برای 18 نیروی بومی، 54 تخت به ظرفیت اقامتی جزیره اضافه کرده و یکی از مجموعه‌های کاشانه مهمان جزیره محسوب می‌شود.
منطقه آزاد قشم در سال جهش تولید با اولویت قرار دادن فرامین رهبری، در تلاش است تا ضمن ایجاد رفاه و امنیت برای ساکنان با فراهم کردن امکانات مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران، رونق فعالیت‌های صنایع مختلف، اشتغال‌زایی و درنهایت درآمدی پایدار را به‌ویژه در حوزه ارزی و صادرات برای مردم جزیره قشم و کشور فراهم آورد.
در همین راستا 14 پروژه افتتاحی در شهریورماه امسال به دست عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در منطقه آزاد قشم به افتتاح رسید و به دنبال آن 27 پروژه در 25 دی‌ماه سال 1399 به بهره‌برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا