اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

15 دستگاه حفاری وارد کشور می شود/خبرهای خوش برای سهامداران «فملی» در راه است

به گزارش صنعت کار، اکتشاف اولین حلقه از توسعه بخش معدن است که با ریسک های فراوانی همراه است. اما توسعه این بخش بر آینده بخش معدن و فعالیت شرکت های بزرگ همچون شرکت ملی مس ایران اثر گذار است.

در این باره بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس به «صنعت کار» گفت: در سال جاری حدود 77هزارمتر حفاری انجام شده که 2 برابر سال‌های 94 تا 96 است. با ادامه این روند تا پایان سال میزان حفاری حداقل به 100هزارمتر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

درواقع شرکت ملی مس به موازات سازمان هایی همچون سازمان زمین شناسی و ایمیدرو در راستای توسعه اکتشافات با قدرت در حرکت است اما در این میان توسعه تکنولوژی اصلی ترین موضوع برای اکتشافات محسوب می شود.

رحمتی با اشاره به این موضوع تصریح کرد:  شرکت ملی مس ایران در نظر دارد 15 دستگاه حفاری عمیق زن 2500متری را وارد کشور کند. این دستگاه ها از کشورهای همسایه و اروپایی وارد شده و قطعات اصلی آن از کشورهای تراز اول جهانی است.

 

با انجام اکتشافات سال گذشته بالغ بر 530میلیون تن با عیار بین 0.5تا0.6 درصد به حجم ذخایر شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه شده است. افزایش این ذخایر با اقدامات جدید خبر خوشی برای سهامداران فملی خواهد بود و می تواند استقبال از این سهام را افزایش دهد.

امروز با توجه به استقبال سرمایه گذاران از فلز سرخ در جهان، تولید کنندگان به سمت بهره برداری از ذخایر کم عیار در حرکت هستند

در چین ذخایری با عیار 0.39درصد در حال فعالیت هستند و یا عیار 0.2 تا 0.3درصد در حال تولید هستند، بنابراین ذخیره مس با عیار 0.6درصد که ما در ایران به آن دست یافتیم عیار بسیار عالی و مناسب بوده و تکنولوژی که امروز برای فرآوری آن به کار گرفته‌ایم پاسخگوی این نوع از عیار خواهد بود.

 

به گزارش صنعت کار، برنامه ریزی شرکت ملی مس می تواند میزان بهره برداری از فرصت به دست آمده را افزایش دهد، اتفاقی که به رشد درآمدهای این کشور منجر می شود.

 

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا