اخبارصنعت و معدن

ذوب آهن پایه گذار صنعتی شدن کشور است

به گزارش صنعت کار، مدیرعامل شرکت صدرتامین با تبریک این روز مهم  به مسئولین و کارکنان ذوب آهن اصفهان و کسانی که طی 55 سال گذشته در این شرکت خدمت کردند و همچنین تبریک کسب بالاترین نشان صادرات به تلاشگران ذوب آهن گفت: این مجتمع عظیم صنعتی از صنایع مادر کشور است که منشا خدمات بسیاری بوده است .

سلیمانی، اکتشافات سنگ آهن ، تولید فلز پایه ای که برای توسعه صنعت کشور اهمیت بسیار دارد ، تربیت نیروی انسانی برای صنعت کشور ، پشتیبانی در دوران دفاع مقدس و بازسازی کشور و همچنین رونق دادن به صنایع پایین دستی از جمله معادن مختلف زغال سنگ در طبس، گلستان، البرزشرقی، کرمان و… را برخی از خدمات ذوب آهن به کشور دانست و افزود: اشتغال این کارگران شریف معادن زغال سنگ که در عمق زمین در حال فعالیت هستند و مواد اولیه این شرکت را تامین می کنند و همچنین بخش مهمی از شبکه حمل و نقل و … وابسته به فعالیت ذوب آهن است .

وی با اشاره به فراز و نشیب های زیاد ذوب آهن در 55 سال عمر این شرکت، گفت: این مجتمع عظیم صنعتی در سال های اخیر عملکرد رضایت بخشی داشته و دستاوردهای مهمی حاصل کرده است  . این شرکت در سال 97 بالاترین سود تاریخ خود را تجربه کرد و در شش ماهه اول امسال هم برای اولین بار از زیان انباشته خارج شد.

مدیرعامل صدر تامین اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان به لحاظ شاخص های مالی، بهره برداری ، نیروی انسانی، مسئولیت اجتماعی و غیره توانسته اهداف مدنظر را محقق سازد و طی 9 ماهه اول سال جاری هم برنامه وبودجه این شرکت محقق شده  است.

منصور یزدی زاده که در این مصاحبه زنده حضور داشت ،گفت: قرارداد تاسیس ذوب آهن اصفهان در بیست و سوم دی ماه سال 1344 امضا و پس از آن کارخانه وارد فاز اجرا شد که از این مسیر توفیقات بسیاری نصیب استان و کشور گردید.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان به دلیل عملکرد درخشان در حوزه صادرات از جمله کسب هفت مرتبه عنوان صادر کننده نمونه و یک مرتبه صادر کننده ممتاز، موفق شد در بین شرکت های فولادی و سایر بخش ها مدال ملی صادرات را کسب کند. در این زمینه معیارهای بسیاری برای ارزیابی شرکت ها  تعریف شده بود که ذوب آهن از این پایش سربلند بیرون آمد.

یزدی زاده، ذوب آهن را پایه گذار صنعتی شدن کشور دانست و گفت: میزان تولید فولاد کشور  پیش از انقلاب 600 هزار تن بوده، که الان ظرفیت ما 3 میلیون و 600 هزارتن است . هرچند به دلایل مختلف که مهمترین آن کمبود مواد اولیه است ، تولید کمتری داریم اما به لحاظ کیفی تلاش کردیم، به سمت تولید محصولاتی برویم که تولید آن از توان دیگر صنایع داخلی و حتی منطقه خارج است .

مدیرعامل ذوب آهن، یکی از این محصولات را ریل ملی ذکر کرد و افزود: تولید ریل نتیجه تلاش متخصصان و کارگران تلاشگر و نجیب ذوب آهن اصفهان است که این کار را در شرایط سخت تحریم انجام دادند.

وی افزود: تامین ریل برای ساخت راه آهن در شش محور و متروی تهران و اصفهان نیازمند تولید این محصول در ذوب آهن است و همچنین صادرات هم به افغانستان انجام خواهد شد.

یزدی زاده اظهار داشت: برای مقابله با کرونا در شرکت ، فعالیت های متختلفی صورت گرفت و در زمینه پیشگیری اقدامات خوبی انجام شد و  حاصل آن ارزیابی مثبت مسئولین مربوطه در سطح استان، بود.

وی افزود: بیمارستان شهید مطهری ما که بیمارستان درجه یک است، علاوه بر خدمات درمانی و بهداشتی به کارکنان ، به مردم منطقه هم برای مقابله با کرونا خدمات داد که هزینه بسیاری داشت و به عنوان مسئولیت اجتماعی انجام شد.

مدیرعامل ذوب آهن افزود: در خصوص محیط زیست ، صنعت فی ذاته آلاینده است اما باید برای کاهش آلایندگی ها تلاش کرد تا فعالیت شرکت ، مطابق استانداردهای مد نظر سازمان محیط زیست باشد که در این راستا ذوب آهن اصفهان همواره پیشگام و پیشرو بوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا