اخباربرترخودروصنعت و معدن

پیش بینی ثبات قیمت خودرو در ماه های پایانی سال / اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش یافت

به گزارش صنعت کار، روزها آرامش بازار حرف اول را می زند و فعالان این بازار نبود مشتری را تنها نقطه ضعف فعلی بازار خودرو عنوان می کنند و معتقدند که با افزایش تولید انجام شده، قیمت بازار و کارخانه کاهش یافته و در صورت تداوم افزایش عرضه، قیمت ها به پایین ترین میزان اختلاف خواهد رسید. سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار خودروکار در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو می گوید: با رسیدن قیمت ها به حد تعادل بازار به آرامش رسیده و با ادامه شرایط فعلی و کاهش نرخ دلار افزایش دوباره قیمت خودرو دور از ذهن به نظر می رسد.

وی چالش فعلی بازار خودرو را نبود خریدار و فروشنده می داند و می افزاید: کاهش تعداد معاملات بازار خودرو را وارد رکود کرده و حتی بازگشت قیمت ها به سایت های خرید و فروش نیز تاثیری در افزایش آن ها نداشته چرا که هم اکنون تنها خریداران بازار، مصرف کنندگان واقعی هستند و دلالی در بازار وجود ندارد. موتمنی با اشاره به افزایش تولید در شرکت های خودروسازی اظهار می کند: افزایش میزان تولید و همچنین عرضه آن تاثیر مطلوبی بر بازار به جای گذاشته و شاهد کاهش اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار هستیم بنابراین باید وضعیت تولید را مناسب دانست.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با اشاره به برنامه ریزی خودروسازان با هدف افزایش تولید نیز می افزاید: با افزایش تولید و عرضه قیمت ها کاهش یافته و تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار شده و در نهایت قیمت بازار به قیمت کارخانه نزدیک خواهد شد. وی در ادامه با تاکید بر حفظ روند کاهشی قیمت ها در بازار خودرو می گوید: پس از کاهش 30 درصدی قیمت ها در آبان ماه ، بازار خودرو به دلیل تصمیم گیری های جدید از یک سو و رشد دوباره و مقطعی قیمت دلار از سوی دیگر شاهد رشد قیمت بود که نشان داد از تصمیم گیری ها و اظهارات مسئولان به شدت متاثر خواهد شد.

موتمنی با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار در چند روز اخیر نیز می افزاید: این کاهش قیمت ها بازار خودرو را نیز آرام کرده و قیمت ها با شیب ملایمی در حال کاهش هستند و در صورت تداوم روند نزولی قیمت دلار حدود 30 درصد دیگر از قیمت خودروهای بازار کاسته خواهد شد چرا که این بازار ارتباط مستقیمی با قیمت ارز دارد. رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در خصوص پیش بینی خود از بازار خودرو تا پایان سال نیز تصریح می کند: پیش بینی می شود بازار خودرو با نوسان چند درصدی همراه باشد بنابراین وضعیت قیمت ها در بازار خودرو به همین منوال ادامه خواهد داشت مگر آن که قیمت ارز سقوط بیشتری داشته باشد که در این شرایط شاهد ریزش قیمت ها در بازار خودرو خواهیم بود.

نگاهی به جدول قیمت ها در بازار خودرو نشان می دهد که هم اکنون قیمت هر دستگاه سمند LX 183 میلیون تومان، پزو 405 جی ال ایکس 185 میلیون تومان پژو پارس 210 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 193 میلیون تومان و پژو تیپ 5 نیز به 257 میلیون تومان رسیده است. پژو 207 اتوماتیک نیز 390 میلیون تومان خرید و فروش می شود و رانا ال ایکس به 200 میلیون تومان رسیده است. دنای معمولی نیز 260 میلیون تومان خرید و فروش می شود و سایپا 111 نیز 128 میلیون تومانی شده ضمن آن که پراید سایپا 131 نیز به 109 میلیون تومان رسیده که نشان می دهد باز هم قیمت این خودرو به کانال 100 میلیون تومان وارد شده است.

 

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا