اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تصميم دولت جدید امريكا برای استخراج معادن چیست؟

به گزارش صنعت كار، به دنبال بحث هایسياسى و شمارش آرا ، جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید منتخب ایالات متحده معرفی شد.

وی تاکنون وعده داده است که تیم وی به عنوان بخشی از برنامه آب و هوایی دولت ، نیاز به افزایش تولید داخلی مواد معدنی مورد استفاده در ساخت وسایل نقلیه الکتریکی ، صفحات خورشیدی و سایر محصولات انرژی را تشخیص خواهد داد.

بایدن همچنین چندین سرمایه گذاری و تعهد سیاست برای پاکسازی انرژی و ایجاد “بازگشت بهتر” ایالات متحده پیشنهاد کرده است.  در این میان ، افزایش تولید وسایل نقلیه الکتریکی و سیستم های انرژی تجدیدپذیر نیاز به منابع گسترده جدیدی از فلزات و مواد معدنی دارد.

اشلی بورک ، معاون ارشد ارتباطات انجمن ملی معدن آمریکا ، اظهار داشت: “2021 فرصتی برای کاخ سفید فراهم می کند تا آسیب پذیری های مهمی را که در زنجیره های تأمین انرژی ، امنیت ملی ، تولید و پزشکی ما وجود دارد ، برطرف کند ، با توجه به اعتماد ما به رقبای ژئوپلیتیک برای  مواد معدنی که می توانیم در اینجا در خانه تأمین کنیم.

“وقتی به فنآوری های پیشرفته ای که برای آینده کشور ما ضروری است نگاه می کنید ، تولید و استقرار آنها بدون حمایت بیشتر از صنعت معدن داخلی ما به سادگی انجام نمی شود.”

 

رویکردی سبز در معدنکاری آمریکا

در میان پیش بینی های موجود اتفاق نظر وجود دارد، از آنجا که دولت جدید بیشتر بر فناوری سبز و توافق نامه پاریس تأکید دارد ، انتظار می رود انتقال سریعتر به همه موارد الکتریکی انجام شود.

وقتی صحبت از رویکرد سبز وعده داده شده توسط بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود برای ریاست جمهوری می شود ، بنیانگذار شرکت بین المللی نفت GPB Global Resources ، بوریس ایوانف ، پیش بینی می کند که تولیدکنندگان باتری و فلزات اساسی می توانند در چهار سال آینده با حمايت بایدن افزایش یابند.

وی می گوید: “این تأثیر بسیار مثبتی روی کالاهای مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی مانند لیتیوم ، مس ، نیکل و کبالت و همچنین کالاهایی که برای صفحات خورشیدی و زیرساخت های انرژی تجدید پذیر مهم هستند ، خواهد بود.”

همچنین پیش بینی می شود برنامه بایدن برای اعمال استانداردهای دقیق تر در مصرف سوخت به فروش خودروهای برقی کمک کند.  ایوانف اظهار داشت: “تا سال 2030 ، به دلیل این استانداردها می تواند چهار میلیون خودرو الکترونیکی در جاده های ایالات متحده وجود داشته باشد.  برای تسهیل چنین انتقال ، ایالات متحده به یک منبع فزاینده باتری نیاز دارد ، این بدان معنی است که کبالت بیشتری مورد نیاز است. ”

علاوه بر این ، تغییر به سمت تولید پایدار و فنآوری های سازگار با محیط زیست می تواند منجر به افزایش تقاضا برای عناصر کمیاب خاکی همراه با لیتیوم و کبالت بیشتر شود ، که به نوبه خود “تجارت معدن سنتی را که ممکن است بر روی فلزات اساسی یا استخراج زغال سنگ متمرکز شده را مختل می کند.

ایوانف می گوید ، فرصت و رقابت بیشتر در این مناطق جدید ، که البته به معنای [کاوش در] مناطق جدید جغرافیایی جهان است.

بایدن همچنین خاطرنشان کرده است که انتقال انرژی مورد حمایت وی هنوز برای مدتی طولانی به سوخت های فسیلی نیاز خواهد داشت ، اما حمایت آمریکایی ها در طی این انتقال ضروری خواهد بود.  در رابطه با این ، نظرسنجی سال 2020 که توسط شرکت تحقیقات بازار مورنینگ مشاور انجام شد ، نشان داد که 85 درصد آمریکایی ها نگران افزایش نرخ برق هستند.

اکثر آمریکایی ها اظهار داشتند که تمایل به پرداخت یک سکه بیشتر برای حمایت از دور شدن از سوخت های فسیلی برای دستیابی به انرژی بدون آلایندگی ندارند.  بنابراین دولت بایدن باید در مورد هزینه های مرتبط با این انتقال واقع بینانه باشد و همچنین در مورد چگونگی اطمینان از اطمینان هنگام اعتماد به قدرت متغیر بسیار واقع بینانه باشد. ”

به همین دلیل ، ممکن است لازم باشد پذیرش نقشی که تولید زغال سنگ در حمایت از استطاعت و قابلیت اطمینان در بسیاری از ایالات ایفا می کند ، بخشی از یک سیاست انرژی منطقی باقی بماند.

 

جنگ تجاری از نوسانات قیمت کالاها و وابستگی بین المللی الهام گرفت

وقتی نوبت به حساسیت درگیری مواد معدنی ایالات متحده و چین می رسد ، با کنترل بیش از 90٪ از عناصر کمیاب در جهان توسط چین ، کارشناسان در مورد تأثیر دولت جدید بر قیمت کالاها و روابط معدنی با سایر کشورها بلاتکلیف هستند.

بورک می گوید: “من فکر می كنم كه بیشتر ناظران انتظار دارند كه در روابط تجاری تحت دولت بایدن پیش بینی بیشتری شود ، اما رئیس جمهور منتخب در مورد لزوم سخت گیری با چین صحبت كرده است ، باید دید كه این روابط چه تاثیری بر قیمت كالاها خواهد داشت.  ”

ایوانف ، به نوبه خود ، معتقد است که جنگ های تجاری به اندازه تجارت بین الملل قدیمی هستند ، هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم در دوره بایدن یا هر دولت دیگری چیزی تغییر خواهد کرد.

“دولت ها در تجارت موضع سیاسی می گیرند و بازارها نیز به همین ترتیب دچار نوسان می شوند.  این طبیعتاً یک ویژگی برجسته در روابط پیچیده ایالات متحده و چین در مورد مواد معدنی کمیاب خاکی و سیاست های صادراتی چین در این زمینه خواهد بود.

وی گفت: “آمریكا از نظر رهبری خود را در داخل و بین الملل تغییر موقعیت می دهد و چین نقش بیشتری در مرحله ژئوپلیتیك بازی می كند و اروپا اتحاد بلوك قدرت خود را ایجاد می كند ، ممكن است تنش ایجاد شود.”

با همه گیری Covid-19 که کشورها را مجبور به درک کامل وابستگی خود به واردات فلز و مواد معدنی می کند ، این باعث تغییر در نگاه برخی از آنها به پروژه های معدن و فلزات شده است.  به همین دلیل ، تمرکز بیشتر ممکن است تقویت صنعت محلی باشد.

با تحریک این موضوع ، ایوانف معتقد است که صنعت معدن ایالات متحده به دنبال برجسته کردن ارزش نزدیکتر شدن زنجیره های تأمین و جلوگیری از وابستگی به چین ، بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده لیتیوم ، خاکی های کمیاب ، مس ، سنگ آهن و سایر فلزات در جهان است.

“جنگ های تجاری و افزایش حمایت از حمایت از تولید کنندگان داخلی احتمالاً تقاضای کالاهای جهانی را کاهش داده و زنجیره ارزش شرکت های معدن و فلزات را مختل می کند.  این امر بیشتر با تولیدکنندگان بازیگران “مواد معدنی حیاتی” که به صنعت فن آوری پیشرفته خدمت می کنند و بازار را در انحصار خود دارند ، با مشکل روبرو می شود. ”

در حالی که استخراج لیتیوم برای انتقال آن بسیار مهم بوده است ، اگرچه بسیار پرهزینه باشد ، پیش بینی می شود تمرکز بیشتر بر روی و اجرای فن آوری هایی مانند جذب و ذخیره کربن نقش مهمی در استخراج این مواد تا حد ممکن با مسئولیت داشته باشد ، که منجر به  سطح جدید قیمت در بازارها.

برای اینکه دولت بایدن به کاهش این درگیری کمک کند ، گام احتمالی که ایوانف پیشنهاد می کند “تحریک بازیافت است ، اگرچه استخراج مواد مورد نیاز از وسایل الکترونیکی قدیمی با هزینه مناسب همیشه آسان نیست”.

راه دیگر جستجوی افراد جایگزین است – او می گوید: “آمریكا و دولت بایدن می توانند از توانایی های جدی در زمینه نوآوری ، مهندسی و پیگیری سریع برای اجرای بازار استفاده كنند.”

 

نگرانی در مورد آینده صنعت معدن ایالات متحده

در حالی که چنین تأثیراتی معمولاً در سطح کلان اقتصادی یا نظارتی تولید می شوند ، تعیین اینکه آیا دولت جدید مثبت یا منفی بیشتری به همراه خواهد داشت ، دشوار است.

ایوانف توضیح می دهد که ، به عنوان مثال ، کووید -19 دولت ایالات متحده و همچنین بسیاری دیگر را مجبور به استفاده از تزریق گسترده پول نقد به اقتصاد راکد می کند و بحث در مورد محرک های مالی اضافی ادامه دارد.

“برخی از اقتصاددانان این امر را در نهایت تورمی می دانند که به ضرر اقتصاد صنعتی است و بدیهی است برای صنعت معدن که مواد اولیه تولید صنعتی را تأمین می کند ، مضر است.  از طرف دیگر ، تأکید بر سیاست های سبز و پیوستن مجدد به توافق نامه آب و هوایی پاریس برای زغال سنگ و به میزان کمتری برای صنعت اورانیوم سودمند نیست. ”

آنها همچنین ممکن است شاهد کاهش بازارها و کاهش سریعتر قیمت ها باشند ، به خصوص اگر دولت از جایگزینی سریع تولید انرژی با گزینه های سبزتر حمایت کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا