اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

از رفتن «اسماعیلی» تا حضور «ملارحمان»، چه کسی سکان هدایت معاونت معدنی را به دست می گیرد؟

به گزارش صنعت کار، پس از ابلاغ شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد و حاشیه‌های مرتبط با آن، شنیده‌ها حاکی از استعفای داریوش اسماعیلی معاون امور معدن و صنایع وزارت صمت است.

اسماعیلی چندی پیش در گفت و گوی خبری شبکه 2، در برابر انتقادات بر تصمیم وزارت صمت برای کاهش قیمت پایه فولاد در بورس کالا مقاومت کرد و این تصمیم را منطقی درست تلقی کرد.

اما پیش بینی می شود موج اعتراضات در مورد تصمیمات فولادی اصلی ترین دلیل برای استعفای اسماعیلی باشد.

تدوین شیوه نامه فولاد نه تنها التهابات بازا رفولاد را کاهش نداد بلکه امروز این التهابات به ساختمان وزارت خانه در خیابان سمیه رسیده و باعث شده تا اسماعیلی از سمت خود استعفا کند.

آن طور که پیداست عدم هماهنگی اسماعیلی با بخش معدن و صنایع معدنی و فعالان این بخش باعث این تصمیم شده است. البته بازار گمانه زنی ها برای جابه جایی مدیران معدنی در این روزها بسیار داغ شده است. شنیده ها حاکی از آن است که شاید با حکم وزیر داریوش اسماعیلی راهی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شود.

شاید حضور داریوش اسماعیلی در سازمان زمین شناسی بیشتر از معاونت معدنی، منجر به اتفاقات مثبت در بخش معدن شود. اسماعیلی دکترای زمین شناسی با گرایش معدن دارد درنتیجه می تواند تصمیمات بهتری برای این سازمان اتخاذ کرده و سازمان زمین شناسی را از مهجوریتی که در این سال ها دچار شده، خارج کند.

اسماعیلی پس از حضور در مجلس به عنوان نماینده نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار در در دوره های نهم و دهم راهی سازمان نظام مهندسی معدن شد و پس از آن به سمت معاونت معدنی وزارت صمت رسید.

درباره جایگزینی اسماعیلی نیز،  گمانه ها هفته گذشته با خداحافظی جمشید ملارحمان از مدیریت گل گهر قوت بیشتری به خود گرفت.

آن طور که گفته می شود، ملارحمان می تواند یکی از گزینه های اصلی برای جانشینی اسماعیلی باشد. ملارحمان با سابقه طولانی در ایمیدرو و حضور در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر می تواند گزینه خوبی برای معاونت معدنی باشد.

در سال های حضور ملارحمان در ایمیدرو و دوره کوتاهی که سرپرستی هیات عامل این سازمان را برعهده داشت، تعاملات خوبی با بخش خصوصی انجام گرفت. درواقع ملارحمان نگاهی گسترده تر به بخش معدن داشته و عملکرد او در شرکت گل گهر و بهره برداری از پروژه ها حاکی از برنامه ریزی دقیق اوست.

در آن سوی ماجرا شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز با رفتن جعفری به ایمیدرو در انتظار مدیر جدید خود است. بازار گمانه زنی ها درباره ایمپاسکو هم داغ است. پیش از استعفای اسماعیلی پیش بینی ها بر حضور ملارحمان در مسند مدیریت ایمپاسکو دلالت داشت اما حال خبرهایی از حضور سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در این مجموعه به گوش می رسد. اردشیر سعد محمدی پیش تر نیز مدیریت این شرکت را که از زیرمجموعه های اصلی ایمیدرو محسوب می شود، در کارنامه خود به ثبت رسانده است، درنتیجه حضور دوباره او در این مجموعه می تواند اقدامات را با سرعت بیشتری اجرایی کند.

 

 

کتایون ملکی /خبرنگار صنعت کار

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا