اخبارراه و ساختمان

ثبت نام ۱۴۸۳ متقاضی لرستانی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش صنعت کار، رحیم بیرانوند با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغلی خانگی با کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری جهاددانشگاهی اجرا می‌شود، اظهار کرد: تاکنون ۱۴۸۳ متقاضی در طرح ملی مشاغل خانگی در استان لرستان ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای آن و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات آنان است.

بیرانوند با اشاره به اینکه متقاضیان پس از کسب آموزش‌های لازم رها نخواهند شد، افزود: حمایت‌ها تا توانمندسازی و اشتغال پایدار ادامه خواهد داشت.

معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه این طرح در سه فاز انجام می‌شود، گفت: طرح ملی توسعه  مشاغل خانگی در فازهای تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان در فاز اول، شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان در فاز دوم و اتصال به بازار در فاز سوم عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری از حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش‌فرما دارند منعی در ثبت نام ندارند) از شرایط شرکت متقاضیان در این طرح است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا