اخباربرترچند رسانه ایگوناگون

با همراهی مردم مصرف برق کنترل شد

به گزارش صنعت کار، فریدون خودنیا اظهار کرد: باتوجه به شرایط که در تأمین سوخت نیروگاه‌ها در سراسر کشور وجود دارد و باتوجه به این‌که اولویت اول کشور تأمین گاز خانگی است بنابراین نیروگاه‌های تولید برق در کشور با یک سری محدودیت مواجه شدند، برخی از نیروگاه‌ها در حال تعمیرات سالیانه بوده و از مدار خارج هستند و آن‌هایی که با گاز کار می‌کنند محدودیت‌هایی در مصرف گاز، گازوئیل و مازوت دارند.

وی ادامه داد: بنابراین ما سعی کردیم در کنار همکاران در صنعت نفت و شرکت گاز باشیم که با مصرف حداقلی سوخت‌های فسیلی و گاز در نیروگاه‌ها بتوانیم تأمین برق همه مردم در سراسر کشور را داشته باشیم.

خودنیا تصریح کرد: بنابراین یک سری برنامه‌ها را در سطح کشور و استان اجرا کردیم، ما یک برنامه تحت عنوان ذخیره عملیاتی داریم، یعنی ما با صنایع و مشترکین پرمصرف برق استان یک تفاهمنامه بستیم و خواهش کردیم که در پیک زمستانه مصرف برق خود را کاهش دهند در ازای آن ما نیز پول برق مصرفی آن‌ها را در برخی از ساعات رایگان و در برخی جاها به صورت تهاتری از میزان بدهی آن‌ها کم می‌کنیم که حدود ۵۰۰ مشترک پرمصرف ما در این طرح قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: بحث دیگر ما تعویض روشنایی معابر است که ظرفیت ۲۴ مگاواتی برای آن داریم که تقریباً ۵ درصد برق استان را شامل می شود که حدود ۲ درصد تعدیل شده و به این صور مقداری از مصرف برق استان را کاهش دادیم.

وی بیان کرد: مطلب دیگر همراهی مردم است، ما به صورت مستمر باتوجه به پیامک‌ها و پیام‌های رادیویی و تلویزیونی و سامانه‌هایی که داریم مردم را به همراهی با خودمان تشویق می‌کنیم که تاکنون نیز همینگونه بوده و مردم با ما همراه بودند و مصرف برق را توانستیم در حد ۴۱۸ ماگوات کنترل کنیم.

خودنیا افزود: سهمیه‌ای که برای ما در نظر گرفتند تا امروز ۴۲۰ مگاوات بوده، و ما با مصرف ۴۱۸ مگاوات در ناحیه سبز بودیم و هیچگونه خاموشی طی روزهای قبل به مردم ندادیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: در حال حاضر از همه مردم خواهش می‌کنیم وسایل غیرضروری و وسایلی که در حالت استندبای هستند را از برق جدا کرده و اینگونه به شرکت توزیع برق استان و با کاهش دمای داخل منازل به میزان یم درجه و داشتن پوش بیشتر در خانه، به شرکت گاز لرستان نیز کمک کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا