اخباربرترنفت و پتروشیمی

مجلس به دنبال کاهش وابستگی به نفت در بودجه ۱۴۰۰ است

به گزارش صنعت کار، رجب رحمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات مجلس در اصلاح لایحه بودجه افزود: کلیات بودجه به تصویب نمایندگان رسیده و مجلس طرحی را در دستور کار دارد تا لایحه بودجه اصلاحاتی را داشته باشد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و نمایندگان مجلس این نگاه را دارند تا در بودجه به گونه ای حرکت کنیم که منابع و مصارف با یکدیگر همخوانی داشته باشند و حتی‌الامکان کوشش شود تا از کسری بودجه جلوگیری به عمل آید.

وی بابیان اینکه کسری ۱۰ تا ۲۵ درصدی بودجه یک موضوع طبیعی است، اظهار داشت: اگر این میزان بیش از ۴۰ درصد شود و دولت بخواهد با چاپ اوراق این کسری را جبران کند، این موضوع صحیح و قابل‌قبول نیست.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ باید نیمی از درآمدها از محل مالیات‌ تأمین شود که این مهم در بودجه ۱۴۰۰ کمتر در نظر گرفته‌شده است.

رحمانی ادامه داد: برای تامین منابع مالی پیش بینی شده در بودجه کشور باید تدابیر بیشتری برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی اتخاذ شود.

وی بابیان اینکه کاهش وابستگی به درامدهای نفتی و تکیه بر دیگر منابع از تاکیدات مقام معظم رهبری است،افزود: به همین دلیل تلاش برای کاهش این وابستگی‌ها از نخستین اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اصلاح قوانین و معافیت‌های مالیاتی، تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی، رسیدگی اموال مازاد دولت، حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و مطالبات آنان، حمایت از دهک‌های پایین جامعه و اصلاح قوانین صادرات و واردات در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی بابیان اینکه بودجه مصوب مجلس با تاکید بر استقلال، شکوفایی استعدادها و حاکمیت ملی است، تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در راستای اصلاح بودجه به‌دوراز هرگونه نگاه سیاسی گام برداشته و مهمترین مساله در این امر شفافیت بودجه در پرداخت‌ها و دریافت‌هاست.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه سال آینده به پایان می‌رسد و در تدارک برنامه پنج ساله هفتم هستیم، افزود: با توجه به تجربیات برنامه ششم و رفع نقایص باید با نگاه کلان و همه جانبه در ابن راه گام برداشت.

وی ادامه داد:  امیدواریم با دقت نظری که نمایندگان مجلس در این دوره دارند و با استفاده از تجربیات افراد با سابقه و توانمندی نیروهای جوان، مجلس و دولت در کنار یگدیگر در جهت رفاه بیشتر مردم و منافع ملی کشور تلاش کنند.

قزوین جزو استان‌های برخوردار و در جایگاه پایین جدول سالانه بودجه قرار دارد

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قزوین جزو استان‌های برخوردار قرار دارد، گفت: به همین لحاظ نیز استان قزوین همواره در جایگاه پایینی در جدول بودجه سالیانه استان‌ها قرار داشته و با وجود پیگیری‌های صورت گرفته همچنان این روند ادامه دارد.

رحمانی افزود: در سال‌های گذشته بر اساس اطلاعاتی که مدیران اعلام کردند استان قزوین به جهت قرار گرفتن در لیست استان‌های برخوردار از امکانات همواره در پایین‌ترین ردیف جدول بودجه‌بندی استانی بوده است.

وی اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ بودجه از سال‌های گذشته جزو استان‌های برخوردار قلمداد شده است و شاخص محرومیت ما بسیار پایین است.

رحمانی افزود: افزایش بودجه قزوین نسبت به برخی استان ها ناچیز بوده و برای اصلاح شاخص ها در اعطای بودجه باید تلاش کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد ما این است میانگین بودجه  ۳۱ استان کشور به عنوان  بودجه قزوین تعیین شود و حداقل میانگین پرداخت شود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا