اخباربانک و بیمهبرتر

انتظار برقراری روند متعادل در معاملات بورس تا خردادماه

به گزارش صنعت کار، “امیر سیدی” با بیان اینکه بازار سرمایه از دو سال گذشته و ابتدای سال ٩٧ وارد مدار صعودی شد، افزود: در نیمه نخست سال ٩٩ روند صعودی بازار شتاب بیشتری به خود گرفت و به صعود استثنایی در طول تاریخ بازار سرمایه دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از رشدی که شاخص بورس تجربه کرد، شاهد ورود یک موج نزولی به معاملات این بازار بودیم، گفت: این موضوع ناشی از عوامل و دلایلی متعدد بود اما همیشه زمانی که بازار به روند صعودی پرشتابی دست پیدا می کند اصلاحی که بعد از آن در معاملات بازار ایجاد می شود طبیعی خواهد بود.

سیدی اظهار داشت: بازار در چند وقت اخیر در سهام بسیاری از شرکت ها اصلاح خوبی را تجربه کرده و در وضعیت فعلی به قیمتی جذاب در خرید و معاملات رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به طور معمول همیشه بازار سرمایه به صورت کلاسیک قبل از شروع سال جدید تا خرداد ماه سال بعد که فصل مجامع شرکت ها است و سودی را بین سهامداران تقسیم می کند روند صعودی را تجربه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امسال موقعیت بازار به دلیل انتخابات متفاوت است و زمینه ایجاد تلاطم در بازار ممکن است افزایش یابد، صحبت های انجام شده در زمینه اقتصاد سیاسی می تواند به صورت کوتاه مدت بر روند بازار تاثیرگذار باشند.

سیدی اظهار داشت: برای افرادی که قادر به شناسایی سهام خوب شرکت ها باشند بازار به نسبت متعادل و رو به مثبتی را می توان در برخی از صنایع و از ماه بهمن تا خرداد ماه که آغاز انتخابات ریاست جمهوری است را انتظار داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران نباید در بازار در انتظار روند صعودی یا نزولی شاخص بورس به صورت مداوم باشند اما از این به بعد در برخی از صنایع چنین توجبهی وجود دارد که بازار را به مدار صعودی بازگردانند.

وی به سهامداران توصیه کرد و افزود: اکنون توصیه ما به سهامداران خرد این است تا منابعی را که قرار است در بورس سرمایه گذاری کنند به طور حتم از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد این بازار کنند، زیرا این صندوق ها به واسطه مدیران صندوق ها نسبت به وضعیت بازار آگاهی دارند و می توانند سهامی را که دارای موقعیت مناسب برای سرمایه گذاری و مستعد رشد هستند را انتخاب کنند.

سیدی تاکید کرد: سهامداران نباید مانند گذشته به سمت سهامی پیش روند که دارای صف خرید می شوند این اقدام اشتباه است و به هیچ عنوان در وضعیت فعلی چنین توصیه ای را به سهامداران نخواهیم کرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص بورس از بهمن تا خرداد ماه دارای فراز و نشیبی است که برآیند کلی آن مثبت خواهد بود.

شاخص کل در بازار بورس روز گذشته (یکشنبه) ۱۲ هزار و ۵۹۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا