اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

از ناهماهنگی تا اظهار شرمندگی قالیباف و خبر خوش جهانگیری

به گزارش صنعت کار، درواقع صنعت نفت نشان داد در دوران سخت تحریم هم کار خود را به خوبی انجام داده و مشکلات موجود را از میان برداشته است.

نمایشگاه با حضور حضور وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفیران کشورهای خارجی در تهران و دیگر مسئولان، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت، اما از ابتدای هفته نیز میزبان مسئولان بلند پایه کشور بود.

نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز شنبه را با حضور رییس مجلس آغاز کرد. بازدیدی که چند ساعتی غرفه داران و خبرنگاران معطل بازرسی بودند. عدم هماهنگی میان تیم بازرسی و روابط عمومی نمایشگاه بین المللی موجب اعتراض بسیاری از افراد شد. معطلی چند ساعت و برخوردهای نادرست افراد منتظر را ناراحت کرده بود.

قالیباف: شرمنده صبوری و بزرگواری تک تک عزیزان هستم

هجوم افراد برای ورود به سالن در شرایط کرونایی بسیار خطرناک بود. در نهایت دقایقی پس از حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، درها به روی غرفه داران گشوده شد. بازدید رییس مجلس از غرفه مپنا آغاز شد.

قالیباف در صفحه اینستاگرام خود درباره بازدید از نمایشگاه نوشت:

در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت نفت شاهد درخشش جوانانی بودم که خود را وقف پیشرفت ایران کرده بودند. روزهایی بود که بچه‌های ما را در صنایع نفتی خودمان هم راه نمی‌دادند و آنها را ناتوان می‌دانستند ولی امروز توانسته‌ایم با جهاد علمی و عملیِ این جوانان با توان خودمان پیشرفت کنیم و این باعث افتخار است.

پس از بازدید از آن نمایشگاه، فیلم‌ها و خبرهایی برایم در صفحات مجازی‌ام فرستاده شد که با دیدن آنها خودم را شرمنده مردم می‌دانم. در تمام سال‌هایی که بعد از جنگ در هر مسئولیتی انجام وظیفه کرده‌ام، همیشه مراقب بوده‌ام که به اسم حفاظت و بازرسی و این قبیل اقدامات دست و پا گیر، اگر خللی در روند کارهایم پیش می‌آید لااقل مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود. معتقدم که باید به حال جامعه‌ای گریست که برای راحتی یک آدم، حاضرند در آن صدها نفر را به سختی بیندازند و عین خیالشان هم نباشد. مگر می‌شود رابطه مسئول با مردم به هر بهانه بی‌اساسی قطع شود و فردا با خیال راحت از لزوم مردمی بودن و توجه به خواسته‌های مردم صحبت کند؟ به قول شهید بهشتی جامعه اسلامی نباید روی کاکل‌زری چند مسئول بچرخد.

در بازدید دیروز از نمایشگاه دستاوردهای نفت ظاهرا برای برخی اقدامات حفاظتی و بازرسی، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان را پیش از بازدید، حدود دو ساعت در سرما معطل نگه داشته‌اند و پس از انجام اقدامات لازم مجددا نمایشگاه آغاز به کار کرده و عزیزان به غرفه‌هایشان برگشته‌اند. با وجود اینکه شاهد تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه روزی دوستان تیم‌های حفاظت هستم ولی اشکال کار، پیش از همه به من برمی‌گردد که هنوز نتوانسته‌ام برای همراهانم روشن کنم که چه اقداماتی را نادرست می‌دانم و معتقدم چه اصولی غیر قابل تغییر هستند. اینکه مردم را برای اقدامات حفاظتی قبل از ورود هر کسی در هر سطحی از مسئولیت در سرما منتظر نگاه داریم هیچ توجیهی ندارد و در هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

حقیقتاً شرمنده صبوری و بزرگواری تک تک عزیزانی هستم که دیروز چنین سختی و رنجی را متحمل شدند و از همه عزیزان صمیمانه عذرخواهی و طلب حلالیت می‌کنم. با تغییر برخی رویه‌ها امیدوارم اتفاقات ناگوار و ناراحت کننده این چنینی دیگر تکرار نشود و کسی به زحمت نیفتد ان‌شاء‌الله.

پس از سخنرانی انتهایی رییس مجلس در نمایشگاه، همه چیز به روال عادی خود بازگشت اما در گفت و گو با غرفه داران بسیاری از آنها می گفتند، دیگر انرژی برای امروز باقی نمانده است.

خبرهای خوش جهانگیری

اما روز سوم نمایشگاه میزبان معاون رییس جمهوری بود. بازدیدی معطلی های روز گذشته را نداشت. پس از بازدید از نمایشگاه جهانگیری در سخنرانی پایانی خود، این نمایشگاه را محلی برای نشان دادن توان ملی دانست.

اما مهترین صحبت های جهانگیری مربوط به رفع تحریم ها بود. وی با اشاره به تحریم ها بیان کرد: روزهاى آخر تحريم هستيم، زمستان تمام شد و رو سياهى براى افرادى ماند كه در روزهاى سخت تلاش كردند جلوى اقدامات دولت را بگيرند. اما روزهاى خوشى را مى بينم. روزهاى بهارى خوبى پيش رو خواهيم داشت. در ماه هاى اخير كه در دوران ترامپ بود، وزارت نفت ركوردهايى را ثبت كرده كه جز اتفاقات استثنايى در تاريخ كشور است.

وى ادامه داد: در دى ماه سال جارى ما به بزرگترين ميزان صادرات نفت خام، میعانات نفتى و… دست پيدا كرديم و اين ميزان رشد ٤ برابرى به همراه داشت.

رفع تحریم ها در کنار افزایش فروش پیش بینی برای نفت می تواند اتفاقات خوبی را برای اقتصاد کشور رقم زند.

 

اما امروز روز پایانی نمایشگاه نفت است و مهمترین دستاورد آن را باید به رخ کشیدن توان دانش داخلی ایران دانست. توانی که باعث شد کشور در مقابل تحریم ها سر خم نکرده و با قدرت بیشتری به راه خود ادامه دهد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا