اخبارخودرو

پیش‌نویس استاندارد بنزین یورو۵ تدوین شد

به گزارش صنعت کار، «وحید مرندی‌مقدم» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در محل سازمان ملی استاندارد ایران، افزود: در آینده نزدیک استاندارد بنزین کشور به یورو ۵ ارتقا خواهد یافت.
به گفته وی، هنوز گازوئیل تولیدی کشور مطابق استاندارد ملی نیست.
مرندی مقدم خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک تا ابتدای شهریورماه امسال به وزارت نفت مهلت داده شده بود تا بنزین و گازوئیل تولیدی مطابق استاندارد ملی باشد و ماده ۱۸ این قانون، جلوگیری از واردات بنزین و گازوئیل غیراستاندارد را بر عهده این سازمان قرار داده است.
وی گفت: امروز با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، واردات بنزین نداریم، اما بنزین تولیدی مطابق استاندارد آلایندگی یورو ۴ است.
این مقام مسوول یادآور شد: چند ماهی است که مهلت وزارت نفت برای استاندارد گازوئیل و مازوت به پایان رسیده و در حال نمونه گیری برای مشخص کردن استاندارد آلایندگی هستیم.
وی در پاسخ به ایرنا در خصوص استاندارد خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا، خاطرنشان‌کرد: مدارک مربوط به دو خودروی شاهین و تارا در دست بررسی است و با توجه به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه توسط خودروهای دیگر این خودروسازان، به احتمال زیاد این دو خودرو به روز، استانداردهای یاد شده را پاس خواهند کرد.

مرندی مقدم تصریح‌کرد: بسیاری موارد که در فضای مجازی به آن پرداخته می‌شود، در جهت تخریب اعتماد عمومی است و بیش از ۹۰ درصد آنها دروغ است.

وی گفت: بطور نمونه به‌تازگی کلیپی در فضای مجازی دست به دست می شد که خبراز وجود کرم زنده در محصولات سوسیس و کالباس می‌داد، در حالی که چنین چیزی در کارخانجات با گرمای بسیار بالا و مراحل مختلف فرآوری این محصولات امکانپذیر نسیت.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا