اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

زنگنه: روزگاری را می‌بینم كه تولید نفت ممنوع شود

به گزارش صنعت كار، زنگنه تصريح كرد: این آخرین کنگره‌ای است که به‌عنوان وزیر نفت در آن حضور دارم؛از برگزارکنندگان این کنگره و باشگاهنفت و نیرو که بدون کمک دولتی این کنگره را برگزار کردند و باشگاه را اداره می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

وى ادامه داد: بنده خیلی درباره تحریم حرف نمی‌زنم اما در سه سال گذشته ظرفیت عظیمی در صادرات نفت و فرآورده نفتی به دست آمد که از آناستفاده می‌کنیم و تحت هیچ شرایطی آن را از بین نمی‌بریم.

به گفته زنگنه، وضع ایران از نظر سخت‌افزاری خوب است و توانایی ساخت ۸۰ درصد تجهیزات ثابت صنعت نفت در داخل کشور وجود دارد.

وزير نفت اظهار كرد: ۴۰ سال است عده‌ای در کشور تلاش کردند و می‌کنند تولید نفت  از ۴ میلیون بشکه در روز بالاتر نرود که در این زمینه موفقبودند؛ من روزگاری را می‌بینم تولید نفت ممنوع شود.

زنگنه بيان كرد: ضروری است تولید نفت بالا رود و من در این مسیر بسیار تلاش کردم. البته بیشتر عمر ما در این دولت به تحریم گذشت اما باتلاش زیاد نگذاشتم تولید نفت مشکلی پیدا کند.

به گفته وزير نفت، هم‌اکنون افرادی هستند که می‌گویند شرکت‌های اکتشاف و تولید گرگ‌زاده‌اند و از قضا به آنها هم براى بیان این حرف‌هاتربیون می‌دهند؛ ببینید من در ۶ ماه اخیر تلویزیون رفتم؟! اما این افراد تریبون دارند و حرف می‌زنند.

وى اضافه كرد: در بخش گاز کارهای خوبی انجام شد و تولید گاز به هزار و ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است اما مصرف با سرعت، بالامی‌رود. امسال در تهران ۱۳ درصد و در کل کشور ۱۲ درصد رشد مصرف داشتیم.

به گفته زنگنه، برای نخستین بار در تولید بنزین و گازوئیل مازاد داریم. کیفیت را بهبود بخشیدیم اما جا دارد آن را بهتر کنیم.

وى با بيان اينكه حرکت در پتروشیمی بسیار مناسب بوده، افزود: امسال  ۱۷ میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده می‌شود، همچنین دومگاپروژه در صنعت پتروشیمی تعریف شده است.

زنگنه تاكيد كرد: صادرات گاز دارای اهمیت راهبردی است و بسیار مهم است اما به این پرسش پاسخ دهید که آیا صادرات گاز خام‌فروشی استیا خیر؟ چرا صادرات نفت، خام‌فروشی است؟

وى ادامه داد: نفت و نیرو باید یک‌پارچه باشند؛ من مدت‌ها با آن مخالف بودم اما ضروری است آنها یک‌پارچه باشند.

به گفته وى، در دولت سیزدهم بهتر است وزارت انرژی داشته باشیم.

زنگنه تصريح كرد: موضوع ضریب بازیافت مخازن نفتی باید به تقاضای ملی و عمومی تبدیل شود و دانشجویان باسوادی هم‌اکنون روی اینموضوع کار می‌کنند.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا