اخباربرترصنعت و معدنویژه ها

بیوتکنولوژی می‌تواند بخشی از درآمد نفتی را جبران کند

به گزارش صنعت كار، وی ادامه داد: با توجه به داروهای گران قیمت که در جهان وجود دارد می‌توان در موضوع بيوتكنولوژى اقدامات بسيارى راانجام داد.

به گفته مدنى، ما در این بخش ۲ چالش داخلی و خارجی داریم که بعضا چالش هاى داخلی سخت تر هستند. برای مثال داروهای که طرح توسعهای دارند چندان تمایلى برای ورود آنها به لیست دارویی وجود ندارد، همچنین امکان نداشتن صادرات، نوع قیمت گذارى و ترس از نهادهاینظارتی چالش هاى ديگرى را برای بخش بیوتکنولوژی به وجود آورده است، اما با نگاه ملی مى توان این چالش را حل کرد.

رییس شورای سیاستگذاری اولین کنفرانس و نمایشگاه ایران بایو گفت: چالش خارجی نیز رقابت خارجی و تحریم است. امروز ما باید در حوزهبيو تكنولوژيك به جای رقابت، نبرد داشته باشیم. اگر با حضور تکنولوژی های جديد همچون نانو و هوش مصنوعی نتوانیم خود را به جهان برسانیمعقب خواهیم افتاد. همچنین اگر در حوزه اقتصاد و فناوری عمل نکنیم از جهان دور خواهیم ماند.

به گفته مدنی، امروز ما ارتشی به نام بیوتکنولوژی داریم و باید برای آن برنامه ریزی انجام شود.

وی افزود: ریشه عدم آمادگی در ۱۵ سال اخیر این است که فکر مى كنيم تنها باید به تکنولوژی غرب توجه كرد‌.

مدنی گفت: اکنون ما علم را تبدیل به تکنولوژی کردیم و اگر مى خواهيم در جهان جایگاهی داشته باشیم سیاستگذاران نباید در بیوتکنولوژی بیتفاوت باشند اما متاسفانه این بی تفاوتی وجود دارد.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا