اخباربانک و بیمهبرتر

کاهش ۳۶۰ هزارتومانی قیمت سکه

به گزارش صنعت کار، ساعت۱۴ و ۱۰ دقیقه امروز (۷بهمن‌ماه) ارزش سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم در برابر دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۴ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون ۴۸۰ هزار تومان رسید.

انس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۵۲ دلار و ۹۹ سنت فروخته شد.

به گزارش ایرنا، سه‌شنبه هفته گذشته (۳۰ دی ماه) قیمت سکه تاکنون با باقی ماندن در کانال ۱۰ میلیون تومانی، هر روز با افزایش یا کاهش روبرو شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هفته‌های گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشته و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا موثر بود.

همچنین افزایش قیمت انس جهانی طلا باعث شده تا قیمت سکه در بازار ایران با وجود ثبات نرخ دلار با رشدی نسبی همراه شود. این در شرایطی است که کارشناسان افت بیشتر انس جهانی طلا در هفته‌های آینده را پیش‌بینی کرده‌اند. کاهش ریسک‌های بین‌المللی پس از پذیرش شکست دونالد ترامپ و معرفی جو بایدن به عنوان رییس‌جمهوری قانونی آمریکا نیز بر این روند تاثیرگذار بوده است.

علاوه براین انتظار می‌رود با آغاز توزیع واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده، میزان استقبال از طلا به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا