اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

مس، از کاهش تولید تا افزایش تقاضا

به گزارش صنعت كار، تولید در کشورهای مهم تولید کننده مانند پرو در سه ماهه دوم سال 2020 به دلیل قفل شدن و اقدامات قرنطینه ای باعث شد تا بسیاری از معادن به شدت عملیات را کاهش دهند.

معادن پرو تقریباً تا ماه اکتبر به نرخ نرمال خود بازگشتند ، اما میزان تولید در شیلی ، بزرگترین تولید کننده مس جهان ، در سه ماهه سوم پس از نیمه اول سال قوی شروع به کاهش کرد.

طبق گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، تولید جهانی معدن در 10 ماه اول سال 2020 0.5٪ کمتر از سطح سال 2019 بود.

آنچه قرار بود سال رشد عرضه معدن باشد، در دومین سال متوالی با كاهش همراه شده بود.

هنوز هیچ علامتی از چرخش در بخش مواد اولیه زنجیره تامین مس وجود ندارد، که نشان می دهد بازیابی کامل covid-19 می تواند یک امر طولانی مدت باشد.

مشکلات عرضه سال گذشته با افزایش اشتها در چین همزمان شد و کارخانه های ذوب جدید وارد رقابت مواد اولیه شدند.

این باید به واردات کنسانتره بیشتر تبدیل می شد. اما پس از افزایش 14 درصدی و 12 درصدی در سال های 2018 و 2019 ، واردات در 11 ماه اول سال 2020 ، 1 درصد کاهش یافت زیرا کارخانه های ذوب سنگ برای تهیه مواد تلاش می کردند.

به گزارش صنعت کار، بخش معدن مس هزچند در پی شیوع کرونا با کاهش تولید همراه شده است، اما تقاضا برای فلز سرخ رو به افزایش بوده و آینده درخشانی برای آن پیش بینی می شود.

این موضوع باعث شد تا شرکت ملی مس نیز با نگاهی رو به آینده مسیر توسعه را تدوین و آن را اجرایی کند. این شرکت برای توسعه هرچه بیشتر در اولین گام گسترش اکتشافات را در دستور کار قرار داد و همین موضوع باعث شد تا سهام این شرکت با نماد فملی مورد استقبال سهامداران قرار گرفت.

چنین حمایتی باعث می شود تا شرکت ملی مس که هدایت اصلی این بخش را برعهده با خیالی آسوده خود را برای رقابت هر چه بیشتر در بازارهای جهانی آماده کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا