اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کاهش خطرات معدنکاری با هواپیماهای بدون سرنشین

به گزارش صنعت کار، در سال های اخیر محبوبیت فناوری هواپیماهای بدون سرنشین در صنعت معدن افزایش یافته است.  چندین نمونه وجود دارد که در حال حاضر هواپیماهای بدون سرنشین در سراسر سایت های معدن در حال استقرار هستند ، و باعث می شود فعالیت های روی زمین بسیار ایمن تر و پربارتر شوند.

در فهرست روندهای کلیدی نحوه استفاده از پهپادها یا استفاده از آنها در صنعت معدن وجود دارد ، همانطور که توسط GlobalData مشخص شده است.

 مدیریت ایمنی سایت

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای جمع آوری داده های بصری به ویژه در مناطق دشوار و ناپایدار مانند زمین های عمیق و مرتفع یک معدن ، دیوارهای بلند ، تاج ها و محل های توقف داخلی وهمچنین گرفتن اطلاعات هوایی از سایت های انفجار ، خطر قرار گرفتن در معرض زمین در معرض چنین خطرات را کاهش می دهد.

 مدیریت سد باطله

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای اندازه گیری سدهای باطله می تواند خطر بررسی دستی را از بین ببرد.  هنگامی که هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد ، نیازی به دخالت دستی در نزدیکی کمپرسی نیست.  با تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده بر روی یک سکوی دیجیتال ، شرکت های معدنی می توانند یکپارچگی ساختاری سد باطله را حفظ کرده ، توسعه طراحی کنند و از خرابی جلوگیری کنند.

 نقشه برداری و نقشه برداری خودکار

به طور معمول ، نقشه برداری و نقشه برداری از مناظر معدنی یک فرآیند زمان بر است.  با بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین و خلبان هواپیمای بدون سرنشین به جای هواپیمای خلبان ، معدن می تواند در حدود 90٪ هزینه در ساعت صرفه جویی کند و داده های هوایی نامحدودی را جمع آوری کند ، از جمله اندازه گیری های خوب با گرفتن همزمان تصاویر ارتفاع عالی.

 

 نظارت و بازرسی

استخراج معدن از جمله ناامن ترین صنایع برای کارگران است ، خصوصاً کارگرانی که فعالیت های عمیق زیرزمینی را انجام می دهند.  کارگران می توانند در معرض سقوط سنگ ، شرایط بسیار مرطوب ، نشت گاز ، انفجار گرد و غبار یا سیل قرار گیرند ، از جمله خطرات دیگر.  بنابراین ، شرکت های معدنی از هواپیماهای بدون سرنشین در معادن زیرزمینی برای نظارت و بازرسی از شافت های عمیق زیرزمینی استفاده کرده اند.

علاوه بر این ، هواپیماهای بدون سرنشین نیز برای بازرسی از تجهیزات استخراج استخدام می شوند ، که یک فرایند گران و زمان بر است و به نیروی کار بسیار ماهر نیاز دارد.

شبکه راه حمل و نقل تأثیر بسزایی در بهره وری فعالیت های استخراج معدن دارد.  برای دستیابی به ترانزیت ایمن و یکنواخت ، باید شرایط جاده را بطور مداوم کنترل کرد.  هواپیماهای بدون سرنشین می توانند با جمع آوری مقدار زیادی از داده های هوایی ، پوشش دقیقتر مناطق وسیع تر ، این فرایند را تسهیل کنند ، سپس مهندسان می توانند برای برنامه ریزی ، طراحی ، ساخت و نگهداری جاده های حمل و نقل استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا