اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

ورود به بازارهاى جديد با فستيوال ملى طراحى سنگ ايران

به گزارش صنعت كار، ايمان علاقه بند رييس انجمن سنگ ايران در اين برنامه اظهار كرد: انجمن سنگ ايران به نمايندگى از خانواده سنگ كميسيون هاى مختلفى دارد كه يكى از آنها كميسيون هنر و معمارى است. بر همين اساس تصميم برآن شد فستيوالى در اين زمينه برگزار شود.

وى ادامه: سنگ هاى ساختمانى از تنوع و زيبايى خاص برخوردار است و در جهان مورد استفاده قرار مى گيرد. از سويى ديگر هنرمندان و طراحان بسيار خلاقى داريم كه از شهرت جهانى و داخلى برخوردارند. اين اتفاق باعث شد تا فعالان هر دو گروه را كنار هم داشته باشيم.

به گفته علاقه بند، اين فستيوال اتفاق بزرگى است و مى تواند منجر به رشد و توسعه صنعت سنگ شود.

*بسيارى از شهرها با فقر بصرى همراهند

حسن زاده استاد معمارى در حوزه سنگ تزيينى نيز در اين برنامه بيان كرد: از آنجاييكه كشور ما پيشينه طولانى در حوزه هنرهاى مختلف به ويژه هنرهاى سنگى داشته و معادن زيادى در اختيار دارد، اما بسيارى از شهرها از جمله تهران در حوزه داشته هاى بصرى فقيرند.
وى ادامه داد: با توجه به اينكه انجمن سنگ متولى اتفاقاتى است كه در اين حوزه انجام مى شود در هيات مديره جديد انجمن، تشكيل كميسيون هنر و معمارى انجام گرفت.

به گفته حسن زاده، اين فستيوال مى تواند در سال هاى آتى بهتر از اين دوره برگزار شود. بدون شك اين فستيوال نتايج خوبى به همراه دارد.

*حمايت سفارت اسپانيا و ايتاليا از فستيوال طراحى سنگ ايران

فرهاد آزرمى عضو كميسيون هنر و معمارى و شوراى سياست گذارى اين فستيوال نيز در ادامه بيان كرد: استفاده سنگ از گذشته تا به امروز در زندگى بشر ديده مى شود.
وى تصريح كرد: ما به دنبال القاى توجه به شركت كنندگان هستيم تا صنعت سنگ بيش از گذشته پيشرفت كند. امروز عدم پيش بينى آينده به اندازه اى زياد است كه بايد به سمت پايدارى حركت كرد.

آزرمى بيان كرد: سفارت اسپانيا و ايتاليا به عنوان اسپانسر معنوى در اين فستيوال حضور دارد.

*ورود سنگ ايران به بازارهاى جديد

مهدى فلاح دبير اين فستيوال نيز اظهار كرد: امروز علاوه بر ابعاد ملى با توجه به مسيرى كه فستيوال دنبال مى كند براى ابعاد بين المللى نيز بايد برنامه ريزى كرد.

وى ادامه داد: ايران داراى سنگ هاى طبيعى است كه از نظر جنس و رنگ متفاوت و خاص هستند.
دبير فستيوال افزود: ما جزو چند كشور اول دنيا از نظر ميزان ذخاير سنگ هستيم اما آنطور كه بايد در حوزه ارزش افزوده داراى جايگاه جهانى نيستيم. اين فستيوال مى تواند ارزشمندى سنگ ايران را افزايش داده و در بازار داخلى و خارجى جايگاه اثر بخش ترى را شاهد بود.

فلاح ادامه داد: امروز خيلى از رويدادهاى بين المللى سنگ خواستار نمايش آثار اين فستيوال هستند و اين مى تواند بازار جديدى را براى سنگ ايران فراهم كند.

وى تصريح كرد: دانشگاه پلى تكنينك مادريد نيز جزو حاميان معنوى اين فستيوال است. همچنين مجموعه اى از ايران شناسان در ايتاليا نيز از اين فستيوال حمايت مى كنند.

به گفته فلاح، ٣داور ايرانى از افراد برجسته هنر، طراحى و معمارى و ٢ داور خارجى از ايتاليا و اسپانيا، آثار ارسالى به فستيوال را ارزيابى خواهند كرد.

مرحله اول بدون مراجعه حضورى كه از ١٠ بهمن تا ٢٠ اسفند ماه است آثار ارسال و ارزيابى اوليه انجام مى شود.مرحله دوم نيز از ٢٠ فروردين ١٤٠٠ شروع مى شود و نمونه سنگ ايران در اختيار هنرمندان قرار خواهد گرفت و ساخت اين طرح ها در شركت ها آغاز مى شود تا نمونه هاى سنگ ايرانى به جهان و حتى كشور خودمان معرفى شود.
همچنين جوايز خوبى براى منتخبان اين فستيوال در نظر گرفته شده است. طرح اول لوح تقدير و تنديس فستيوال به همراه ٥٠ ميليون تومان، طرح دوم علاوه بر تقدير و تنديس ، ٣٠ ميليون و طرح سوم نيز تقدير و تنديس فستيوال به همراه ٢٠ ميليون دريافت خواهند كرد. همچنين از نفرات ششم تا دهم نيز تقدير به عمل آمده و جوايز نقدى پرداخت مى شود.

اين نمايشگاه داخلى در تير ماه ١٤٠٠ برگزار خواهد شد.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا