اخباربرترصنعت و معدن

بخش خصوصی ۸۸ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه‌گذاری صنعتی کرد

به گزارش صنعت کار، حسینعلی قوانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : در مجموع در این مدت حدود یکهزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان به بهره برداری رسید که برای افزون بر ۳۰ هزار نفر شغل ایجاد کرد.

وی با اعلام این که در سال جاری هم تاکنون افزون بر ۳۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در مازندران از سوی بخش خصوصی به بازنشست ، پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری این حجم سرمایه گذاری به حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال برسد.
قوانلو گفت : در مجموع میزان سرمایه گذاری صنعتی در مازندران در دولت تدبیر و امید حدود ۱۴۰ درصد نسبت به دولت نهم و دهم افزایش نشان می دهد.
وی افزود : در حال حاضر نیز حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال طرح های تولیدی و صنعتی در استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اجرا است و پیش بینی می شود با بهره برداری از آنها حدود ۲ هزار شغل جدید ایجاد شود.
رییس سازمان صنعت مازندران کوچک بودن واحدهای صنعتی و پایین بودن میزان سرمایه گذاری را از مشکلات صنعتی شدن این استان برشمرد و گفت : مازندران با وجود این که از لحاظ تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی رتبه هفتم کشور را دارد ، از لحاظ سرمایه گذاری رتبه ۱۶ را به خود اختصاص داده است.
وی با اعلام این که تنها ۴.۵ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران دارای بیشتر از ۱۰۰ نفر کارگر هستند که واحد بزرگ صنعتی محسوب می شوند ، افزود که وزارت صنعت در سال های اخیر راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ با حجم سرمایه گذاری بالا را در مازندران در دستور کار قرار داده است.

قوانلو یکی از ویژگی های صنایع مازندران را فعالیت ۴۲ درصد آنها در زمینه  صنایع غذایی دانست و گفت که به همین خاطر کرونا نتوانست بر این صنایع تاثیر منفی بگذارد و حتی روزهای خوب تولید خود را سپری می کنند.

افتتاح ۱۲ واحد صنعتی در دهه فجر 

رییس سازمان صنعت مازندران همچنین گفت که همزمان با دهه فجر امسال نیز ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان با اعتباری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم این صنایع را حدود ۶۰۰ نفر اعلام کرد.

قوانلو از پایانه صادراتی مرکباب با اعتبار حدوی چهار هزار میلیارد ریال و لوله پروفیل به عنوان دو واحد صنعتی بزرگ استان نام برد که در دهه فجر بهره برداری می شود.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا