اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تحليل گران بازار محتاط عمل مى كنند

به گزارش صنعت كار، فلزات اساسی پس از یک افزایش فوق العاده در نیمه دوم سال 2020 ممکن است تلاش کنند تا در کوتاه مدت رشد قیمتبیشتری را تجربه کنند.

در حالی که انتظار می رود بهبود تقاضا در سال جاری از چین به سایر نقاط جهان گسترش یابد ، تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی هفتهگذشته رویترز با احتیاط ، انتظار داشتند موجودی زیاد و افزایش عرضه برای جلوگیری از قیمت ها باشد.

پیش بینی های متوسط ​​برای تمام فلزات اساسی در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، که جای تعجب نیست زیرا قیمت ها درسه ماهه اول با قفل شدن همه گیر در بخش تولید چینو پس از آن سقوط کرد.

اما بازپس گیری بعدی چنان شدید بود که قیمت های امروز بالاتر از حد متوسط ​​برای سال است.

مهار اشتیاق سرسختانه

شاخص بورس فلزات لندن 48 درصد نسبت به پایین ترین سطح مارس 2020 خود رشد کرد.

مس منجر به اين شارژ شده است و متوسط ​​قیمت پیش بینی شده امسال 7،600 دلار در هر تن است که 23 درصد بیشتر از متوسط ​​نقدی سالگذشته است.

با این حال ، با مس LME که در حال حاضر حدود 7800 دلار معامله می شود ، واضح است که تحلیلگران احساس می کنند بسیاری از خبرهایخوب قیمت گذاری شده اند.

شاید تعجب آورتر اینکه ، تحلیلگران با پیش بینی متوسط ​​7،625 دلار در هر تن ، همچنین زیر سطح فعلی بازار ، نسبت به چشم انداز سال آیندهمحتاط هستند.

انتظار برای باقى فلزات اساسی نیز به همین نسبت متوسط ​​است و انتظار می رود قیمت ها در طی سال 2021 نزدیک به سطح فعلی باقی بمانندو در سال آینده تفاوت چشمگیری نداشته باشند.

به گزارش صنعت كار، آن طور كه پيداست پس از همه گيرى كرونا و تاثير آن بر كسب و كارها، بازار به دنبال دست يابى آرامش است.

از سويى ديگر  اين تحليل محتاطانه مى تواند تمامى ريسك ها را بررسى و پيش بينى كند. جهش دوباره ويروس كرونا در انگليس كه امروز بهچندين كشور ديگر رسيده است توانست پيش بينى ها براى بسيارى از بازارها از جمله نفت و فلزات اساسى را برهم زند.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا