اخباربرترصنعت و معدن

بهره برداری 67 طرح در دهه فجر امسال در سراسر کشور

به گزارش صنعت کار، سعید زرندی در گفتگو با برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد گفت: 29 مورد از واحدهای آماده افتتاح در حوزه صنایع معدنی فعال هستند، 12 نیز در حوزه صنایع پایین دست نفت و پتروشیمی و مابقی در سایر حوزه ها به کار تولید مشغول هستند.

وی افزود: از این واحدهای آماده بهره برداری، 8 واحد در استان کرمان، ۶ واحد در استان زنجان، ۷ واحد در خراسان رضوی و 6 واحد در استان‌های آذربایجان شرقی و یزد به عنوان بیشترین سهم از تعداد طرح های آماده بهره‌برداری هستند که تعدادی از آنها با دستور آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، تعدادی با حضور آقای رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی نیز با حضور معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی به بهره‌برداری خواهند رسید.

زرندی ادامه داد: تامین مالی کلیدی ترین موضوع برای تداوم فعالیت و توسعه سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی و معدنی در کشور به شمار می آید و با توجه به دغدغه های موجود برای فعال سازی کامل ظرفیت‌های تولیدی واحدها و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید هر دو بخش یک وابستگی به سیستم تامین شبکه بانکی کشور دارند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: موضوع تامین نقدینگی و گردش مالی شریان حیاتی بخش تولید است؛ طبق برآورد انجام شده برای حفظ تولید به میزان سال گذشته بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تامین نقدینگی مورد نیاز است و این غیر از سرمایه‌گذاری‌های جدید می باشد که از ملزومات توسعه اقتصادی کشور می باشد.

زرندی گفت: در بالاترین میزان، حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی توسط شبکه بانکی انجام می‌شود که یک فاصله بزرگ در این بخش وجود دارد.

وی افزود: جلب همکاری بیشتر و جهت دهی مناسب به منابع تخصیصی بانک ها همواره در اولویت بوده که از جمله آن تعیین صنایع پیشرو به عنوان مصداق اولویت در دستور کار وزارت صمت بوده است.

زرندی ادامه داد: کار مهمی که طی یک سال و نیم گذشته انجام شده و توفیقات خوبی هم به دست آمده است وصل کردن بخش تولید به تامین مالی از بازار سرمایه می باشد که با توجه به عدم استقبال شرکت ها از این بازار، در طول این مدت علاوه بر کار فرهنگی و تعریف برخی مشوق ها، تمرکز روی شرکتهای دارای بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کار فعال در دستور کار بود و خوشبختانه در حال حاضر ۳۷۵ شرکت در این فرآیند قرار گرفته اند که در مقایسه با اعداد ۲۰ تا ۳۰ شرکت فعال در این حوزه در گذشته، طی این مدت عدد بزرگ و قابل اعتنایی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: این امر با دو هدف اصلی، معرفی شرکت ها در بورس و افزایش سرمایه آنها از طریق سرمایه های مردمی و همچنین انتشار اوراق با اولویت شفاف سازی سرمایه گذاری ها دنبال شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران کرد: سال گذشته برای واحدهای بزرگ بالغ و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انتشار اوراق انجام شده بود که امسال این رقم به عددی بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که جای امیدواری است به رقمی بیش از ۲۰ میلیارد تومان تا پایان سال برسد، میزان اوراق انتشار یافته چهار برابر افزایش یافته و می توانیم تا پایان ۹۹ رقم را به ۸ برابر میزان سال قبل برسانیم.

منبع: شاتا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا