اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

نگاهى به تاريخچه «آنگلوامريكن» در آفريقاى جنوبى

به گزارش صنعت كار، در کنفرانس سرمایه گذاری آفریقای جنوبی در سال 2020 ، این شرکت تعهد کل سرمایه گذاری خود را برای دوره 2025 افزایش داد.

اگرچه آنگلوامريكن یکی از بزرگترین شرکت هاى استخراج معادن چند ملیتی در جهان است که از سود عملیاتی متنوع خود در سراسر آسیا ، اروپا ، آفریقا و قاره آمریکا در سال 2019 بالغ بر 4.6 میلیارد دلار خبر داده است ، اماتاريخ آن در آفریقای جنوبی است.
این کشور میزبان عمده رشد و تنوع اولیه آنگلو آمریکن بود و اعلامیه اخیر در مورد افزایش سرمایه گذاری در این کشور طی پنج سال آینده نشان می دهد که آنگلو آمریکن این ریشه ها را فراموش نکرده است.

1917 – سالهای اولیه

آنگلو آمریكن ریشه در آفریقای جنوبی دارد كه در سال 1917 توسط سر ارنست اوپنهایمر به عنوان شركت انگلیسی آمریكا تاسیس شد ، و با حمایت مالی اولیه از منابع انگلیس و آمریكایی شركت را تاسيس كرد. نه سال بعد ، در سال 1926 ، این شرکت بزرگترین سهامدار در شرکت الماس De Beers شد ، و اندکی بعد اوپنهایمر رئیس تولید کننده الماس شد. آنگلو آمریكن امروز 85٪ سهام De Beers را در اختیار دارد و سهام باقی مانده در اختیار دولت بوتسوانا است.

1945 – انتقال به زغال سنگ

آنگلو آمریكن از سال 1945 با مالكیت در املاك زغال سنگ وارد تجارت اين محصول شد. این مسیر برای آنگلو آمریكن آغاز می شود تا به یك كمك كننده قابل توجه در مخلوط انرژی آفریقای جنوبی تبدیل شود – تا به امروز عمده برق آفریقای جنوبی از طریق زغال سنگ تأمین می شود.

1974 – صندوق رئیس تاسیس شد

‏ Anglo American Fund صندوق رئیس خود را در سال 1974 راه اندازی کرد و آن را به عنوان اولین صندوق سرمایه گذاری اجتماعی در آفریقای جنوبی که به طور حرفه ای مدیریت می شود و یکی از برترین اهدا کنندگان شرکتی در آفریقای جنوبی است.

این صندوق بعدها به بنیادآنگلوامريكن پیوست ، برنامه جهانی این شرکت که برای حمایت از ابتکارات هدفهای توسعه پایدار سازمان ملل متحد کار می کند.

1989 – پشتیبانی جامعه از طریق راه اندازی Zimele

آنگلو آمریكن ابتكارهای توسعه موجود شركت خود را در آفریقای جنوبی در یك سازمان ، Zimele هماهنگ می كند. بازوی اختصاصیآنگلوامريكن با همکاری با صنایع ، جوامع و دولت می تواند بیش از 2200 مشاغل آفریقای جنوبی را پشتیبانی کند.

‏1998 – AngloGold متولد شد

‏ AngloGold در ژوئن 1998 از طریق ادغام منافع طلا و اورانیوم آنگلو آمریكن و شركتهای وابسته به آن در آفریقای جنوبی و ایجاد یك شركت مستقل طلا با سهام تحت مالكیت انگلیس آمریكا تاسیس شد. شش سال بعد در سال 2004 ، AngloGold با Ashanti Goldfields ادغام شد و AngloGold Ashanti ، تولید کننده غالب طلا در آفریقای جنوبی را در آن زمان ایجاد کرد.

2002 – ساخت قابلیت سنگ آهن

در سال 2002 ، انگلیس آمریكا به عنوان بخشی از هدف خود برای تأمین منافع معنادار در بازار سنگ آهن ، سهام خود را در Kumba Resources و Anglovaal Mining (Avmin) اعلام كرد. این شرکت 34.9 درصد از سهام Avmin و 9.6 درصد اولیه آن را در Kumba بدست آورده و حق خرید 10.5 درصد سهام بعدی را نیز دارد. چهار سال بعد ، منابع کومبا به عنوان سنگ آهن کومبا ، که اکثریت سهام سهام آنگلو آمریکایی را در اختیار دارد ، بازسازی می شود.

2018 – استراتژی پایداری

آنگلوامريكن استراتژی پایداری خود را به طور رسمی آغاز می كند ، كه از آن به عنوان رویكرد “بلند پروازانه و ابتكاری” در سه زمینه – محیط ، توسعه جامعه و ایجاد اعتماد و شفافیت بیشتر در صنعت معدن استفاده می شود.

این استراتژی تعدادی از اهداف تحقق آمیز آنگلو آمریكایی تا سال 2030 را ترسیم می كند ، از كاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 30 درصد و بهبود بهره وری انرژی تا 30 درصد ، ایجاد پنج شغل خارج از سایت برای هر شغل معدن مستقیم در جوامع میزبان و كار با دولت برای اطمینان از عملکرد هر مدرسه در جوامع میزبان آنگلو آمریكا در بین 20٪ مدارس دولتی برتر این كشور.

مه 2020 – برنامه هایی برای خروج از زغال سنگ آفریقای جنوبی

مارک کوتیفانی ، مدیر اجرایی اين شركت ، كه در كنفرانس سالانه جهانی فلزات ، معدن و فولاد بانك آمریكا سخنرانی می كند ، از “خروج پیش بینی شده این شركت از عملیات زغال سنگ حرارتی ما در آفریقای جنوبی طی دو تا سه سال آینده” یاد می كند. این شرکت برای اولین بار می گوید که گزینه ترجیحی آن برای خروج از سوخت فسیلی ، تخریب کننده عملکرد زغال سنگ آفریقای جنوبی خواهد بود و این واحد در بازه زمانی دو تا سه ساله به طور بالقوه در بورس سهام ژوهانسبورگ فهرست می شود.

نوامبر 2020 – افزایش سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی

در کنفرانس سرمایه گذاری آفریقای جنوبی 2020 ، انگلیس آمریكا از افزایش تعهد كل سرمایه گذاری خود در این كشور به (حدود 6.63 میلیارد دلار) طی 5 سال آینده تا 2025 خبر داد.

سرمایه گذاری های این شرکت در فن آوری های سبز شامل ابتکاراتی مانند توسعه اولین کامیون حمل و نقل سلول سوختی با هیدروژن در جهان در معدن Mogalakwena و معرفی مرتب سازی سنگ معدن با استفاده از فناوری حسگر جدید برای پردازش در زمان واقعی نسبت بیشتر سنگ معدن – ایجاد اتلاف سنگ کمتر و صرفه جویی در انرژی و آب در این فرآیند.

انتهاى پيام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا