اخباربانک و بیمهبرترصنعت و معدن

طلای جهانی ارزان‌تر شد

به گزارش صنعت کار، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۲۲ دلار و ۶۹ سنت رسید. با این حال بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۶ درصد رشد کرده است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۲۳ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۸۲۶ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت “آی جی مارکتس” درباره اوضاع بازار گفت: آمار اشتغال آمریکا باعث شده ریسک تورم پایینتر ارزیابی شود و این مسئله روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است. با این همه تصویر کلی برای طلا با توجه به سیاست پولی و مالی فعلی باید مثبت باشد اما با وجود این سیاستها، قیمت طلا پایینتر رفته زیرا در حال حاضر دیدگاه سازنده ای درباره این فلز ارزشمند وجود ندارد.

شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته اندکی کاهش داشت اما همچنان در سطح بالایی مانده است.

معاملات روز جاری به دلیل تعطیلی بسیاری از بازارهای آسیایی به دلیل تعطیلات سال نوی چینی آرام بود.

دلار و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا صعود کردند و جذابیت طلا را کاهش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، رئیسجمهور آمریکا قصد دارد پس از این که بسته ۱.۹ تریلییون دلاری کمک مالی کرونایی مسیرش را پیمود، ماه جاری از کنگره درخواست کند برای سرمایه گذاری بالا در زیرساخت موافقت کند.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کردند قیمت طلا تحت تاثیر دورنمای تصویب بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا حمایت شده است. طلا پناهگاه مطمئنی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است که نتیجه اقدامات محرک مالی و پولی هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۱۲۲۴ دلار و ۸۶ سنت رسید. پس از این که قیمت پلاتین روز پنج شنبه به ۱۲۶۸ دلار که بالاترین حد در بیش از شش سال گذشته بود، صعود کرد. سرمایه گذاران به سودگیری از رشد قیمت پرداختند. اما این فلز در مسیر ثبت رشد هفتگی ۹ درصدی قرار دارد.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و چهار سنت رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۳۴۹ دلار و ۲۵ سنت رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا