اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

آیا بستر دریا می تواند منابعی را برای آینده ای سبز فراهم کند؟

به گزارش صنعت كار، فلزات باتری – مانند گرافیت ، لیتیوم و کبالت – یکپارچه در انتقال سبز جهان هستند و اگر بخواهیم صنایع و اقتصادهای مختلف دنیا را با موفقیت از کربن رها کنیم ، به سرعت به بسیاری از این مواد معدنی نیاز داریم.
تخمین های بانک جهانی نشان می دهد که برای تأمین تقاضای فزاینده برای این مواد در سراسر EV ، سیستم های انرژی تجدیدپذیر و موارد دیگر ، افزایش تولید تقریباً 500 درصدی لازم است.

این سوال که چگونه این مواد معدنی را به مقدار کافی و از نظر حفظ زیست محیطی و اجتماعی بدست آوریم تا هدف از انتقال سبز را تضعیف نکند ، مسئولیت سنگینی بر دوش معدن کاران ، شرکت های فن آوری پاک و تولیدکنندگان EV ايجاد مى كند. امسال ، ایلان ماسک ، مدیر عامل تسلا ، تعهد کرده است “یک قرارداد عظیم” را برای هر شرکتی که بتواند مقادیر زیادی نیکل به طور پایدار استخراج کند ، همچنين اين شركت به اتحاد Fair Cobalt Alliance پیوست تا از استخراج اخلاقی کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و حتی حمایت کند در نوادا ، جایی که وی قصد دارد لیتیوم باتری های تسلا را استخراج کند ، از حقوق 10000 هکتار برخوردار شد.

به ویژه در حوزه کبالت به دلیل اقدامات غیراخلاقی ، از جمله کار کودکان ، در کشوری که بر تولید آن تسلط دارد ، مورد توجه قرار گرفته است: DRC. کشور آفریقای مرکزی در حال حاضر 65٪ از منبع کبالت جهان را تشکیل می دهد ، انتظار می رود این رقم در سه سال آینده به 73٪ برسد. این قابل درک است که یک نقطه چسبندگی است – مشاغلی که قصد دارند از مرحله انتقال سبز خارج شوند و به سمت فناوری های پاک بروند ، به کبالت نیاز دارند ، اما نمی خواهند در هر جای زنجیره تأمین خود اقدامات تخریبی زیست محیطی یا اجتماعی داشته باشند.

خوشبختانه دریا می تواند ناجی باشد. پوسته های کبالت ، لایه های موجود در کف دریا ، حاوی مقادیر زیادی کبالت ، نیکل ، منگنز و سایر فلزات است که می تواند به طور بالقوه از منابع موجود در ذخایر زمین فراتر رود. و برای جزایر کوک ، یک کشور کوچک در اقیانوس آرام جنوبی ، کبالت در کف دریای اطراف آن می تواند وسیله ای سودآور برای تنوع بخشیدن به اقتصاد آن باشد ، برخی پیش بینی می کنند که این کشور کوچک جزیره می تواند 10٪ از تأمین سالانه کبالت جهان را تشکیل دهد.

این موضوعی است که فرصت ها و خطرات بسیاری از ذینفعان ، از معدنچیان احتمالی بستر دریا و زنجیره تأمین پایین دستی ، تا جوامع محلی و رهبران ، و در واقع جامعه جهانی گسترده تر را با توجه به اثرات بالقوه بالقوه استخراج تجاری بستر دریا فراهم می کند. قبل از اینکه گام های جدی در این بخش برداشته شود ، همه این صداها باید شنیده شوند و یک فرایند مشترک برای راه حل ها باید تصویب شود. اما چگونه می توان به این مهم دست یافت؟

آغاز گفتگو درباره مواد معدنی در اعماق دریا

گفتگوی جهانی معادن دریای عمیق اخیراً توسط مجمع جهانی اقتصاد آغاز شده است تا فضای بی طرفانه ای را برای این موضوعات مورد بحث قرار دهد تا در میان ذینفعانی که ممکن است تا به امروز در این موضوع مشارکت نداشته باشند – تولید کنندگان باتری ، شرکت های EV یا بازارهای فلزات مورد بحث قرار گیرد. با توجه به رهبران تحول عملیات مجمع جهانی اقتصاد ، همه اینها “سهمی” در پیشرفت استخراج بستر دریا و مسائل پایداری پیرامون این عمل دارند.

در حال حاضر این مجمع در حال افزایش آگاهی با این ذینفعان در سراسر زنجیره ارزش است تا آنها را از اهمیت این موضوع و چگونگی تعامل با آن آگاه سازد. این اعضا خود معدن کاران یا تولیدکنندگان EV و شرکت های انرژی سبز به این مواد معدنی وابسته هستند ، این مجمع فرصتی را فراهم می کند تا در بحث چگونگی پیشرفت این صنعت در حال ظهور شرکت کند – و بالقوه به شکل دادن چارچوبی برای مسئولان کمک می کند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا