اخبارخودرو

افزایش کارمزدهای جایگاه‌داران سی.ان.جی

به گزارش صنعت کار، «محسن جوهری» اظهار داشت: جهش ارزی در سال جاری و عدم افزایش کارمزد جایگاه‌های سی.ان.جی و تبعات ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، موجب ورشکستگی جایگاه‌داران و ناتوانی آنان در پرداخت هزینه‌های جایگاه‌ها شده بود.

به گفته این مقام صنفی، با توجه به اینکه افزایش هزینه‌های جایگاه‌های سی.ان.جی درسال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود، جایگاه‌های سی.ان.جی به دلیل افزایش بی‌سابقه هزینه های بهره برداری و نگهداشت و عدم افزایش کارمزد، در آستانه تعطیلی قرار گرفته بودند.

وی افزود: موضوع افزایش کارمزد جایگاه های سی.ان.جی به منظور جلوگیری از بروز اختلال در فعالیت این جایگاه‎‌ها از ماه‌ها پیش در دستور کار بود و جلسات متعددی در این زمینه با نهادهای ذی‌ربط برگزار شد.

جوهری تصریح کرد: در نهایت در تاریخ هفدهم بهمن‌ماه، رییس سازمان برنامه و بودجه نرخ‌های جدید کارمزد جایگاه‌های سی.ان.جی را اعلام کرد.

وی ادامه‌داد: بر این اساس، نرخ حق العمل جایگاه های سی.ان.جی به ازای هر مترمکعب برای جایگاه‌های غیرخصوصی با تجهیزات بلاعوض دولتی از یک‌هزار و ۲۱۰ ریال در سال ۹۸ به یک‌هزار و ۹۵۰ ریال در سال جاری، برای جایگاه‌های خصوصی با تجهیزات بلاعوض دولتی از یک‌هزار و ۳۴۰ ریال در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۵۰ ریال در سال جاری، برای جایگاه‌های سرمایه گذاری خصوصی در غیرکلان‌شهرها از ۲ هزار و ۱۶۰ ریال در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۹۵۰ ریال در سال جاری و برای جایگاه‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در کلان‌شهرها از ۲ هزار و ۴۳۰ ریال در سال ۹۸ به سه‌هزار و ۱۰۰ ریال در سال جاری افزایش یافت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور گفت: مطابق مصوبه، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر عهده جایگاه‌داران و از محل حق‌العمل جایگاه‌دار دیده شده که این مسائله یکی از نکات مورد اعتراض جایگاه‌داران است.

جوهری با بیان اینکه «افزایش کارمزدهای جایگاه‌داران در سال جاری اگرچه امری لازم بود که به تاخیر افتاده بود اما میزان افزایش فعلی جوابگوی هزینه ها نیست»، گفت: از موضع انجمن صنفی، موارد مورد اعتراض را یک به یک با دلایل فنی طی ارسال مکاتباتی به سمع و نظر مسوولاین امر رسانده ایم و منتظر پاسخ نهادهای مربوطه هستیم.

هیات دولت در روز یکشنبه، افزایش حق‌العمل جایگاه‌های سی.ان.جی، سوخت‌رسانی هوایی و همچنین فروش نفت سفید را تصویب کرد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا