اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

خبرهای خوبی برای بازار ورق در راه است

مختار بخشیان معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه در گفت و گو با خبرنگار «صنعت کار»، با اشاره تولید این شرکت اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه علی رغم مشکلاتی را موجود بود توانست رکورد تولید 500هزار تن را ثبت کند. ما در محصولات گرم و سرد نیز شاهد ثبت این رکورد هستیم.

وی در ادامه نسبت به رتبه کسب شده این شرکت در همایش 100 شرکت برتر، تصریح کرد: فولاد مبارکه امسال موفق به کسب رتبه سوم شد در حالی که سال گذشته رتبه پنجم را از آن خود کرد. این ارتقای رتبه بدون شک به دلیل انسجام در برنامه ها و مدیریتی است که در هلدینگ وجود دارد.

بخشیان درباره اینکه تا چه اندازه این رتبه به واسطه افزایش ارز ارتقا یافته، بیان کرد: رتبه بندی براساس درآمدها شکل می گیرد درنتیجه افزایش ارز بر همه شرکت ها اثر گذار بود. اما عملکرد تولید ما نسبت به افزایش قیمت ارز تاثیر بیشتری به همراه داشته است. درواقع این عملکرد باعث شد تا رتبه ما ارتقا پیدا کند.

وی همچنین درباره توسعه های زیرسقف این مجموعه افزود: ابتدای سال آینده توسعه فولاد سبا نهایی می شود که ظرفیت ما در تولید ورق گرم را افزایش می دهد که خبر خوبی برای بازار ورق کشور خواهد بود. در کنار آن در واحد نورد سرد هم توسعه زیرسقفی خواهیم داشت که ظرفیت کمی و کیفی را افزایش خواهد داد. اما عمده پروژه های ما در حوزه آب و محیط زیست انجام می شود.

بخشیان درباره تولید تختال نیز بیان کرد: تختال ۳۰۰ میلی‌متری، ۲۵۰ میلی‌متری، ۲۰۰ میلی‌متری و ۲۲۰ میلی‌متری در سبد محصولات فولاد مبارکه وجود دارد و عملکرد این شرکت در زمینه تولید تختال در جهان کم‌نظیر است. شاید تعداد کمی از تولیدکنندگان فولادی در جهان باشند که این تنوع محصول و تختال را داشته باشند.

در کنار پروژه های یاد شده پروژه نورد گرم 2  نیز یکی از مهمترین پروژه های فولاد مبارکه است که بخشیان با اشاره به آن اظهار کرد: طرح نورد گرم شماره۲ در همین خصوص تعریف شده است. از سال ۸۹ اقدامات اولیه برای انتخاب پیمانکار این طرح انجام گرفت، اما به‌دلیل تحریم‌ها در دو مرحله طرح متوقف شد. هم‌اکنــون کار با پیمانــکار چیــنی به پیــش می‌رود و اگر به بهره‌برداری برسد، فولاد مبارکه حرف اول را در تولید محصول کیفی و تراز اول دنیا خواهد زد.

وی تصریح کرد: در حوزه تولید ورق‌های باکیفیت از تولیدکنندگان جهان عقب افتاده‌ایم، اما نورد گرم شماره ۲ می‌تواند شکاف به ‌وجودآمده را به‌خوبی پر کند. انتظار ما از مسئولان این است که طبق دستور وزیر صمت در بازدید از فولاد مبارکه، هرچه زودتر واحد  نورد  گرم شماره ۲ وارد فاز عملیاتی شود و این اقدام به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا