اخبارصنعت و معدن

جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی ؛ سیاست بلند مدت سازمان صمت استان آذربایجان شرقی

به گزارش صنعت کار، مهرانگیز رحمانی با تشریح بخشی از اقدامات توسعه ای مجموعه صمت استان در حوزه معادن و صنایع معدنی در سال جهش تولید بر تداوم و پیشبرد برنامه های محوری وزارت صمت در استان تأکید کرد و افزود: سازمان صمت به جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید به معنای واقعی کلمه از معدن تا محصول نهایی توجه و اعتقاد ویژه دارد.

وی در ادامه مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه دستیابی به نقطه مطلوب در این خصوص یک پروژه زمانبر است ، گفت : مطابق آن ما تلاش و تشویق می کنیم بهره برداران با ورود به حوزه های فرآوری، ارزش افزوده مواد معدنی استخراج شده را افزایش دهند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ، در توضیح بیشتر این مطلب یادآور شد : آذربایجان شرقی به عنوان مثال در تولید مس جزو مناطق شاخص کشور است. معدنی که عیار مس آن نیم درصد است به عنوان حلقه اول زنجیره تولید شناخته می شود. در مرحله بعد وقتی کنسانتره حدودا 30 درصد تولید می شود حلقه دوم شکل می گیرد. در این زنجیره تولید مس کاتد در حلقه سوم جای دارد و انواع محصولات مسی حلقه های بعدی را شکل می دهند.

وی افزود : این راهبرد را می توان به همه محصولات معدنی تعمیم داد ، لذا هرچقدر ما زنجیره معدنی را تکمیل تر کنیم، اشتغالزایی بیشتر و ارزش افزوده بالاتری ایجاد خواهد شد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا