اخباربرترخودروصنعت و معدن

حمایت وزارت صمت از تولید گیربکس اتومات

به گزارش صنعت کار، علیرضا رزم حسینی در مراسم افتتاح خط تولید انبوه نخستین گیربکس شش سرعته با بیان این مطلب افزود: سه سال تحریم فزاینده و یک سال مبارزه با کرونا می توانست هر اقتصاد را از پا در بیاورد اما با پشتکار دولتمردان از شرایط فعلی عبور کردیم و امیدواریم سال آینده سال خوبی خواهیم داشت.
حمایت وزارت صمت از تولید گیربکس اتومات
وی با بیان این که امروز باید به سمت ارتقای کیفیت و کمیت صنعت خودرو گام برداریم،افزود: گیربکس اتومات باید در دستور کار قرار گیرد و وزارت صمت نیز حمایت خود را از این پروژه اعلام خواهد کرد.
رزم حسینی ادامه داد: رشد ۱۸ درصدی جواز تاسیس و ۱۷ درصدی بهره برداری در استان قزوین نشان از رشد کارآفرینی در استان است و نشان می دهد استان قزوین، قطب صنعتی کشور است که در موقعیت مناسبی قرار گرفته و وجود ۳۵۰۰ واحد صنعتی از تراز بالای این استان حکایت دارد.
وزیر صمت با تاکید بر رفع موانع و هموار کردن تولید در زمینه های صنعت ،خدمات و همچنین معدن تصریح کرد: هم اکنون در زمینه تامین مواد اتفاق خوبی رخ داده و کمتر شرکتی امروز با مشکل تامین ارز مواجه است که این حرکت ادامه می یابد چرا که معتقدیم حوزه تولید باید روان سازی شود.
رزم حسینی با بیان این که ۷۵ درصد صادرات سال گذشته به کشورهای همسایه بوده که ظرفیت خوبی ایجاد کرده است، ادامه داد: امروز بیشتر کارخانه ها  در دو و یا سه شیفت کار می کند و کمتر تولید کننده ای است که طرح توسعه ای نداشته و یا به صادرات فکر نکند.
وی با اشاره به صادرات پتروشیمی، سیمان، معادن و فولاد تصریح کرد: باید دغدغه کشور در جهت توسعه و پیشرفت باشد چرا که امنیت ملی با اقتصاد قوی گره خورده در این میان واحدهای تولیدی باید بخشی از کار خود را در استان ها انجام دهند تا توسعه روستایی در دستور کار قرار گیرد در این میان وزارت صمت نیز آمادگی دارد از شرکت های توانمند اقتصادی با هدف توسعه پایدار در مناطق محروم حمایت کند.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا