اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تلاش «ریوتینتو» برای تولید فولاد سازگار با محیط زیست

به گزارش صنعت کار، این غول معدنکاری به عنوان بخشی از تلاش با شرکت های اروپایی Stahl-Holding-Saar (SHS)  و Paul Wurth همکاری کرده است.

Paul Wurth یک شرکت مهندسی با مقر مرکزی لوکزامبورگ است که طیف وسیعی از فناوری ها را برای ساخت فولاد طراحی و عرضه می کند و SHS هلدینگ مدیریتی برای دو شرکت فولادی، دیلینگر و سارستال است.

این همکاری قابلیت تبدیل گندله سنگ آهن به آهن بریکت داغ کم کربن، ماده اولیه فولاد را با استفاده از هیدروژن سبز تولید شده از برق در کانادا کشف خواهد کرد.

ریوتینتو با Paul Wurth و SHS برای این پروژه تفاهم نامه ای امضا كرد ، كه آخرین تلاش دومین شركت معدن بزرگ جهان برای تلاش در ساخت فولاد بدون کربن است.

در دسامبر سال 2020 ، ریوتینتو اعلام کرد که طی دو سال آینده 10 میلیون دلار در پروژه ها و تحقیقات تولید فولاد کم کربن سرمایه گذاری می کند و در همکاری با بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان کار می کند.

 فشار به فولاد بدون کربن

اقدامات ریوتینتو برای کشف گزینه های فولاد کم کربن در حالی انجام می شود که سهم کربن در صنعت فولاد تحت بررسی است.  طبق گروه بین المللی غیرانتفاعی The Climate Group ، هر تن فولاد تولید شده حدود 1.8 تن دی اکسید کربن ایجاد می کند.  سالانه ، بخش فولاد به تنهایی تقریبا 7 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را تشکیل می دهد.

انتظار می رود که تقاضای فولاد در سال 2021 پس از رکود ناشی از Covid-19 دوباره جبران شود و این فلز برای پروژه های زیربنایی سبز که به عنوان بخشی از استراتژی های گسترده تر کربن زدایی دنبال می شود ، حیاتی است ، تولید کنندگان فولاد برای کاهش بار زیست محیطی مواد فشار دارند.

چالش های مربوط به عدم کربناسیون بخش به طور معمول حاشیه سود کم فلز و همچنین مسائل سیاسی است – فولاد غالبا یک منبع ضروری برای برنامه های رشد اقتصادی کشورها است و به همین ترتیب ، اراده سیاسی کمی برای دخالت در این بخش وجود دارد.  فناوری و زیرساخت ها معمولا به عنوان موانعی در برابر کربن زدایی دیده می شوند ، با سهولت دسترسی و استفاده از زغال سنگ این اطمینان را می دهد که سوخت مورد نیاز فولاد سازی است.

اتحادیه اروپا پتانسیل هیدروژن برای جایگزینی زغال سنگ در ساخت فولاد را کشف کرده است و در دسامبر سال 2020 تحقیقات خود را در مورد احتمال استفاده هیدروژن در بخش منتشر کرد.  صنعت آهن و فولاد حدود 4٪ از انتشار دی اکسید کربن در اروپا را تشکیل می دهد.

اتحادیه اروپا همچنین پتانسیل استفاده موفقیت آمیز هیدروژن در فولاد سازی را در گشودن دریچه انتقال گسترده تر به اقتصاد هیدروژن می داند.  تلاش های انجام شده در بخش فولاد می تواند برای دكربن زدایی در بخش های دیگر مانند قطارهای مجهز به هیدروژن یا جایگزینی گاز طبیعی برای گرم كردن ، تأثیر ناگوار داشته باشد.

 فشار کربنیزاسیون ریوتینتو

ریو تینتو هدف بلندمدت انتشار خالص صفر تا سال 2050 را دارد و اهداف فوری آن کاهش شدت کربن آن تا 30 درصد در پایان این دهه است.  این شرکت همچنین سه سال از اتمام واگذاری دارایی های زغال سنگ خود را می گذراند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا