اخبارصنعت و معدن

اشتغال‌زایی 3 هزار نفری در مجتمع مس سونگون

به گزارش صنعت کار، علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این مطلب و اشاره به اجرای 22 پروژه در مجتمع مس سونگون، گفت: سونگون بیشترین ذخایر مس را در استان دارد و تلاش می‌کنیم با بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه، فرآوری محصولات این مجتمع در خود استان صورت گیرد.
جهانگیری با بیان اینکه با اتمام دو پروژه مهم تغلیظ و ذوب مس، برای سه هزار نفر [به صورت مستقیم و غیر مستقیم] اشتغال‌زایی خواهد شد، اظهار کرد: برای ایجاد شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی مس نیز محلی در شهرستان ورزقان شناسایی شده و طرح ایجاد آن نیز در شرکت شهرک‌های صنعتی کشور تصویب شده است.
وی با بیان اینکه مس، یک محصول استراتژیک است، افزود: در استان بیش از یک میلیارد تن ذخایر مس داریم که 30 درصد از ذخایر مس کشور را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بازار مصرف مس به طور فزاینده در حال گسترش است، افزود: مصرف جهانی مس در حال حاضر حدود 24 میلیون تن است و پیش‌بینی‌شده این میزان در سال 2050 میلادی به 60 میلیون و در سال 2100 میلادی به بیش از 90 میلیون تن برسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تلاش می‌کنیم معادن مس غیرفعال در استان را فعال کنیم و با تکمیل زنجیره ارزش این محصول در استان، ارزش‌افزوده آن در استان باقی بماند.
وی با بیان اینکه معدن، بهترین گزینه برای جایگزینی نفت است، افزود: تلاش می‌کنیم موانع و مشکلات بخش خصوصی را برطرف کنیم و همچنین طرحی برای فرآروی معادن کوچک در یک منطقه تعیین‌شده در دست بررسی است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا