اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کنترل گرد و غبار معدنی برای کاهش حوادث

به گزارش صنعت كار، سنگ شکن ها ، تسمه های نقاله ، کمپرسی های کامیون، ایستگاه های پر کردن سطل آشغال و سایر ماشین آلات سنگین که گرد و غبار بیش از حد را در شبکه معدن ایجاد می کنند، سرکوب گرد و غبار نبردی در حال انجام در هر مکان استخراج است.

ذرات گرد و غبار نه تنها آسیب احتمالی به ماشین آلات وارد می کنند بلکه جو تنفسی خطرناکی را براى كارگران به همراه دارد.

اشتعال پذیری زیاد نیز به ویژه در اطراف تجهیزاتی که احتمالا داغ شده و یا جرقه ایجاد می کنند، یک خطر بالقوه است.  به عنوان یک خطر اجتناب ناپذیر ، برای ایمن سازی کارگران در محل می توان چه کاری انجام داد؟

کنترل جریان هوا ، مانند سیستم های فیلتراسیون و درزگیرهای معدن ، کلیدی برای حفظ ذرات گرد و غبار در سطح ایمن است.  با بیش از 30 سال تجربه در زمینه تامین تجهیزات ایمنی معدن و مهار گرد و غبار به بیش از 800 معدن ایالات متحده ، Carroll Technologies بازار را برای ایجاد شبکه گسترده ای از تولید کنندگان معتمد برای کمک به معادن در ساخت یک سیستم موثر مهار گرد و غبار جستجو کرده است.

اتوماسیون و کارایی با نظارت بر جو

تهویه در صورت تقاضا (VOD) با استفاده از سنسورها مکانی را که ماشین آلات و کارگران در آن هستند تشخیص می دهد تا گرد و غبار را از مناطق شلوغ دور کند و هوای پاک را جایگزین کند.  MineBoss 2.0 از PBE یک سیستم کنترل متمرکز برای نظارت بر جو ، سیستم های مهار آتش و گرد و غبار ، منابع تغذیه / پشتیبان گیری باتری ، فن ها و سیستم های جریان هوا است.

استفاده از سیستم کنترلی مانند MineBoss تضمین می کند که تلاش برای جلوگیری از گرد و غبار تا حد ممکن کارآمد است و همچنین داده های اساسی برای نظارت بر اینکه کجا بیشتر گرد و غبار تولید می شود ، چه دستگاه هایی ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند و چه قسمت هایی از معدن ممکن است فراهم شود  به تجهیزات تهویه اضافی نیاز دارند.

 

تهویه برای مهار گرد و غبار

پرده معدن تهویه و لوله تهویه / کانال برای هدایت هوا به مناطق خاص معدن ، شناسایی و به دام انداختن هر گونه آلودگی احتمالی استفاده می شود. مجموعه ای از پرده های تهویه قابل تنظیم و تجهیزات مربوط به آن را از Bluefield Manufacturing تهیه می کند ، که مجموعه ای از محصولات مقاوم در برابر اشک را ارائه می دهد که حتی در دمای بالا نیز به طور موثر کار می کنند.

شرکت ‏ Carroll Technologies به دلیل داشتن چنین قطعه اساسی در بسیاری از سیستم های مهار گرد و غبار معدن، Quiere Chemicals ’Minetech Q-spray polyurethane را در هفت مرکز توزیع خود برای مشتریان خود نگهداری می کند.  این کیت یکبار مصرف و فوم اسپری سلول بسته با استفاده از تجهیزات پراکندگی فشار کم در اطراف دستگاه های تهویه معدن ، یک مهر و موم فوم ضد آب را اعمال می کند تا کارایی را بهبود بخشد.  فوم بین شش تا ده برابر حجم اصلی خود منبسط می شود و در عرض 30 ثانیه بدون نرم می شود.

ساخت سیستم مهار گرد و غبار برای محافظت از کارگران ، جلوگیری از آتش سوزی و کارایی موثر ماشین آلات کار ساده ای نیست. درواقع استفاده از این سیستم و کنترل میزان گرد و غبار تاثیری مهمی بر کاهش برخی حوادث معدنی خواهد داشت و به دنبال آن عمر ماشین آلات را افزایش می دهد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا