اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

شفافیت باید یکی از رئوس اصلی سازمان نظام مهندسی معدن باشد

مهدی زاده در گفت و گوی اختصاصی با «صنعت کار» اظهار کرد: یکی از مهمترین اهدافی که به دنبال آن هستم رشد و تعالی سازمان نظام مهندسی معدن تهران است. چرا که با این امر، اشتغال، خدمات، رفاه، توسعه علمی برای اعضا ومتخصصان این خانواده بزرگ علمی، محقق خواهد شد.

مهدی زاده افزود: انگیزه مهم دیگری که به دنبال آن هستم بحث توزیع کار عادلانه در این سازمان است. چرا در بین کاندیداهای نظام مهندسی معدن، از بانوان متخصص ما حضور ندارند؟  این از ضعف ماست که یک خانم متخصص زمین شناس و معدنی در لیست نامزدهای انتخابات نیست. خانم ها مثل همیشه مظلوم واقع شده اند ! ما به بانوان متخصص معدنی و زمین شناس کم توجهی کردیم ما نباید در توزیع کار بین خانم ها و آقایان فرق قائل شویم. باید عرصه را برای پست های مدیریتی بانوان در حوزه های معدن و زمین شناسی، مهیا کنیم. بسیاری از خانم ها در مباحث تخصصی دقیقتر از آقایان هستند.

 

مدیر طرح توسعه فناوری ها و نوآوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: من بعنوان فردی جوان، اگر افتخار داشته باشم در میان اعضای نظام مهندسی معدن تهران، قرار بگیرم از بانوان و جوانان متخصص و نخبه در راستای تعالی و رشد سازمان دعوت خواهم کرد. باید جوانان و بانوان متخصص، مسئولیت های مدیریتی سازمان نظام مهندسی را بعهده بگیرند. اجازه دهیم جوانان و متخصصان وارد سازمان تخصصی نظام مهندسی معدن شوند.

 

مهدی زاده پیرامون اهداف و برنامه هایی که برای سازمان در دستور کار دارد، گفت:  یکی از اهدافی که بایست در نظام مهندسی معدن دنبال شود، شفافیت است.  باید درآمدهای این سازمان شفاف شده و مشخص شود صرف چه هزینه هایی میشود. شفافیت باید یکی از رئوس اصلی سازمان نظام مهندسی معدن قرار بگیرد. باید درآمدهای این سازمان شفاف شده و مشخص شود صرف چه هزینه هایی میشود. متخصصان و اعضای جامعه زمین شناسی و معدن نامحرم نیستند و باید به آنها پاسخگو باشیم.

 

وی افزود: باید به عملکرد افراد توجه کنیم. عده ای که تا به امروز کاری هم انجام نداده اند، سازمان نظام مهندسی معدن تهران را ارث پدری می دانند. عده ای می خواهند پول را جایگزین علم کنند. باید افرادی وارد این سازمان شوند که شخصیت آنها به این جایگاه ارزش بدهد، نه اینکه برعکس باشد!

من بعنوان فردی جوان و متخصص معتقدم باید کارت نظام مهندسی معدن دارای ارزش، اعتبار و هویت باشد. باید با این کارت به اعضا، خدمات رفاهی و درمانی ارائه دهیم. باید اگر این کارت را روی سنگ بگذاریم، سنگ آب شود!

 

مهدی زاده ادامه داد: از دیگر برنامه های مهم دیگری که دنبال آن هستم، بحث اشتغال و درآمدزایی سازمان برای اعضاست که این مورد از طریق ایجاد یک مرکز نوآوری و فناوری تخصصی حوزه زمین شناسی و معدن ممکن خواهد بود. همچنین از آنجا که ما در طرح توسعه زمین شناسی و معدن معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات زیرساختی فناورانه، تعاملات و رایزنی های داخلی و بین المللی در حوزه توسعه ژئوتوریسم را انجام داده ایم، معتقدم شیوه دیگر تولید درآمد برای سازمان، تداوم روند توسعه مبحث ژئوتوریسم به صورت عملیاتی است.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور درباره دیگر اهداف خود تاکید کرد: ارتقای ایمنی معادن، موضوع دیگری است که همواره از دغدغه های معدنکاران عزیز بوده است. به منظور حل این مشکل، باید از تکنولوژی هایی مثل پهپادها استفاده کرد. وی افزود: پیاده کردن اصول HSE در معادن و نظارت مستمر بر آن و همچنین تسریع در روند صدور پروانه اشتغال اعضا، از دیگر برنامه هایی است که اگر افتخار داشته باشم وارد این سازمان شوم، آن را پی خواهم گرفت.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا